Zwrot auta po zakupie

• Autor wątku Autor wątku Kastor900
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
K

Kastor900

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
11
Witam. Zakupiłem dzisiaj auto. Stan techniczny nie odpowiadał temu co mówił sprzedający. Wiele wad technicznych ukrył przede mną. Nie jestem mechanikiem i nie znam się tak dobrze żeby zobaczyć jaki jest w środku. Na zewnątrz go oglądałem i wiedziałem co jest w nim do roboty ale o innych rzeczach nie zostałem poinformowany. Dodatkowo po 20 km zapaliła mi się kontrolka od silnika gdzie sprzedający zapewniał, że jest sprawny technicznie: Wsiadać i jechać! Pisałem do niego odrazu jak zaistniała ta sytuacja i chciałem po prostu oddać auto i odebrać swoje pieniądze. Sprzedający nie chce się zgodzić bo twierdzi, że "widziały galy co brały". Co mogę zrobić w tej sytuacji? Zgłosić sprawę na policję?

Jakie to wady zostały ukryte? To nie jest sprawa dla policji.

Kontrolki na desce rozdzielczej miały zgasnąć po jakimś czasie i nie zgasły. Dodatkowo po 30 km zapaliła się kontrolka od silnika. Ręczny według niego miał być tylko podciągnięty a okazało się, że trzeba go wymienić.

Dawkujesz informacje jak w najlepszym thrillerze. Jakie kontrolki się świecą? Może takie z samymi drobiazgami. Kontrolka silnika? Może oznaczać duży problem a może też drobną pierdołkę. Sprawdziłeś to u mechanika? Hamulec sobie odpuść. Normalne zużycie eksploatacyjne samochodu.

Najbardziej zatajona informacja to z ręcznym. Powiedział, że wystarczy podkręcić a okazało się, że jest cały do roboty. Cos da się z tym zrobic? Sprzedający nie chce go z powrotem.

Cena auta? Przebieg? Rocznik? Hamulec ręczny to zużycie eksploatacyjne, poza tym wiedziałeś że jest słaby, to może oznaczać wszystko a to że sprzedający powiedział że pewnie tylko wyregulować to bez znaczenia. Możesz złożyć reklamacje z tyt rękojmi, a sprzedający ja rozpatrzyć. Potem ewentualnie spór cywilny. Kwestia czy gra warta świeczki