Zwrot kosztów poniesionych podczas pierwszej pomocy, na podstawie UoPRM

• Autor wątku Autor wątku lime0076
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
L

lime0076

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
2
Dzień dobry,
kilka dni temu najechałem na wypadek komunikacyjny (w woj. śląskim) z udziałem roweru i samochodu, rowerzystka miała zakrwarioną twarz, miała obrażenia głowy i kolana. Zatrzymałem się, udzieliłem pierwszej pomocy i poczekałem do przyjazdu policji i ZRM. Policjant powiedział, że skoro nie jestem świadkiem i nic nie widziałem, to nie jestem im potrzebny i mogę jechać.
W zasadzie to mógłbym o sprawie zapomnieć, ale po pewnym czasie od tego zdarzenia, rozmawiałem z ratownikiem medycznym z Warszawy, który powiedział mi, żebym wnioskował o zwrot kosztów opatrunków, bo przysługuje mi takie prawo, a on sam z tego kiedyś skorzystał (zużył swoją prywatną jakąś sondę donosową do podawania leku, czy coś takiego - nie znam się :) koszt: ponad 20 zł), napisał wniosek do Wojewody Mazowieckiego i nie było żadnego problemu, po prostu po kilku dniach dostał przelew.
Na podstawie sugestii wspomnianego ratownika (zawsze warto spróbować ;) ), wysłałem przez ePUAP wniosek do Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego, opisałem całą sytuację, miejsce zdarzenia, dzień, godzinę, podstawę prawną, dołączyłem nagranie z wideorejestratora samochodowego, wypisałem zużyte opatrunki i ich ceny (wg najtańszych ofert ze sklepu internetowego) - wnioskowałem o zawrotną kwotę 15 zł :D
Po kilku dniach otrzymałem odpowiedź o następującej treści:
Odpowiadając na Pana wniosek złożony w trybie art. 6 ustawy z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 2053 ze zm.) o zwrot kosztów opatrunków użytych podczas udzielania przez Pana pierwszej pomocy osobie poszkodowanej w wypadku komunikacyjnym informuję, iż Wojewoda Śląski reprezentujący Skarb Państwa nie może go zrealizować.