Zwrot uszkodzonego towaru - allegro.

  • Autor wątku Autor wątku nrl
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
N

nrl

Nowy użytkownik
Dołączył
02.2009
Odpowiedzi
5
Witam

Kupiłem nowy rower na allegro. Jestem osobą prywatną. Sprzedawca jest przedsiębiorcą. Rower dostałem wczoraj. Niestety dzisiaj po złożeniu roweru widać, że tylna przerzutka wchodzi w szprychy. Po dokładnym sprawdzeniu widać, że miejsce w którym przerzutka jest przykręcona jest uszkodzone. Jasno widać, że jedynym sposobem naprawy jest wymiana ramy. Towar został uszkodzony raczej przez firmę kurierską. Rower był słabo zabezpieczony. Widać w jednym miejscu ślady uszkodzenia kartonu.
Co w tym wypadku najlepiej zrobić. Najlepszą opcją jest dla mnie oddanie roweru i odzyskanie pieniędzy.
Po rozmowie telefonicznej wiem, że nie będzie łatwo odzyskać pieniądze. Wyjaśniłem sprzedawcy, że chcę wysłać rower do nich i odzyskać pieniądze.
Czy przy taki stanie rzeczy mogę się powołać na Umowy zawierane na odległość? Czy zostaje mi TOWAR NIEZGODNY Z UMOWĄ.
Płatność za towar za pobraniem.
Przeczytałem http://forumprawne.org/prawa-konsumenta/57401-poradnik-konsumenta-przeczytaj.html i nie jest jasne dla mnie czy mogę powołać się na Umowy zawierane na odległość. Wertuję właśnie forum. Proszę o jakąś rzeczową pomoc.
 
Ostatnia edycja:
Odstąpić od umowy można, jednak trzeba będzie zwrócić sprzedawcy rower w stanie niezmienionym. Jeśli zwrócisz uszkodzony, sprzedawca będzie mógł domagać się naprawienia szkody. Odzyskanie pieniędzy od sprzedawcy będzie problematyczne i będzie najpewniej wymagało wytoczenia powództwa o zapłatę.

Skoro karton jest uszkodzony, należało zażądać od kuriera ustalenia stanu przesyłki.
Jeśli rzeczywiście szkoda powstała w trakcie przewozu, to roszczeń należy dochodzić od przewoźnika. Jeśli jednak szkodę dało się zauważyć z zewnątrz, albo gdy nie było to możliwe, a jednocześnie nie zostanie wykazane, że do uszkodzenia roweru doszło w czasie przewozu, to przewoźnik roszczenie odrzuci.
 
Co w tym momencie najlepiej zrobić. Żeby nie stracić jak najwięcej? Rower był dosyć drogi :(.
 
Proponuję złożyć reklamację u przewoźnika starając się uzyskać potwierdzenie niewłaściwego zabezpieczenia roweru na czas przewozu.
Następnie zażądać od sprzedawcy naprawienia szkody (art. 471 k.c.).
 
Powrót
Góra