Zwrot zaliczki za rower a zapis w zamówieniu

• Autor wątku Autor wątku hycel
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
H

hycel

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
26
Witam,
W listopadzie 2022 zamówiłem w salonie rowerowym model roweru którego nie mieli na stanie. Po sprawdzeniu szczegółów ustaliliśmy ze go zamówią u producenta.

Dostałem maila z prośbą o wpłatę zaliczki w wys 20% ceny towaru, przesłano również dokument zamówienia wyglądający jak FV (nie znam się na tym).
Wplaciłem na drugi dzień tą zaliczkę i rozpoczęło się czekanie.... do dnia dzisiejszego otrzymuje jedynie (jak sam zadzwonię) informacje, że producent przesunął termin realizacji o kolejny miesiąc a teraz już nawet nie podał, że np. do końca kwietnia.
Dzisiaj tam zadzwoniłem z prośbą o zwrot zaliczki i otrzymałem wymijającą informację. że skontaktuje się ze mną opiekun zamówienia, nie skontaktował się. To już 5 miesięcy czekania.
Co powinienem zrobić ?
Na końcu dokumentu zamówienia jest dopisek, że "W razie rezygnacji z zamówienia przez Zamawiającego Dostawca ma prawo zaliczkę zatrzymać"

Czy taki zapis jest prawnie wiążący ? Co im wysłać (pismo) jak nie będą chcieli oddać zaliczki ?

Z góry dziękuję

Załączniki

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą przeglądać załączniki.
Dobrze widzę termin realizacji listopad 2022? Jak tak to skorzystaj z uprawnienia wynikającego z art. 491 kc. Po odstąpieniu zaliczka podlega zwrotowi (a z punktu widzenia przepisów zaliczka zawsze podlega zwrotowi, niezależnie od tego kto odstępuje; przepadać może zadatek w pewnych przypadkach).

Ostatnia edycja:
gryffinian napisał:
Dobrze widzę termin realizacji listopad 2022? Jak tak to skorzystaj z uprawnienia wynikającego z art. 491 kc. Po odstąpieniu zaliczka podlega zwrotowi (a z punktu widzenia przepisów zaliczka zawsze podlega zwrotowi, niezależnie od tego kto odstępuje; przepadać może zadatek w pewnych przypadkach).

Dziękuję za odpowiedź.

Termin realizacji podany na tym dokumencie to data jak go wystawili.