Proszę o odpowiedź...chcę zostać tu na stałe - Forum Prawne

 

Proszę o odpowiedź...chcę zostać tu na stałe

W grudniu tego roku kończę 17 lat. Moi rodzice są po rozwodzie i sytuacja między nimi jest napięta. Każde działanie ojca ma na celu "pokazanie że jest górą" i robienie na złość byłej żonie. Przez ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa innych krajów > Systemy prawne innych państw > Wielka Brytania


Odpowiedz
 
02-09-2007, 21:47  
munday
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie Proszę o odpowiedź...chcę zostać tu na stałe

W grudniu tego roku kończę 17 lat. Moi rodzice są po rozwodzie i sytuacja między nimi jest napięta. Każde działanie ojca ma na celu "pokazanie że jest górą" i robienie na złość byłej żonie. Przez 3 miesiące przebywałam na terenie Wielkiej Brytanii. W Wielkiej Brytanii 16 lat to tak jakby pełnoletność i 16-latcy mogą mieszkać sami. A jeżeli ja chciałabym mieszkać na terenie Wielkiej Brytanii z chłopakiem, czy to możliwe? Czy Polskie prawo wobec mnie jest nieważne po przekroczeniu granicy Brytyjskiej? Czy jeżeli moja mama wyraziłaby zgodę na moje mieszkanie w UK czy mój ojciec ma prawo ściągnąć mnie do Polski?
munday jest off-line  
02-09-2007, 21:48  
munday
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie

czy potrzebna jest zgoda obojga rodziców?
munday jest off-line  
03-09-2007, 11:17  
Eliss
Moderator
 
Eliss na Forum Prawnym
 
Posty: 2.623
Domyślnie

W Polsce 16 latkowie tez moga juz decydowac o sobie. Niby w jaki sposob ojciec cie sciagnie do kraju - no chyba , ze mu powiesz gdzie mieszkasz.
Eliss jest off-line  
03-09-2007, 15:12  
XalienX
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie

No nie ściągnie. Ale matka może mieć problemy przez to że bez powiadomienia ojca wysyła dziecko za granicę
XalienX jest off-line  
03-09-2007, 15:14  
Eliss
Moderator
 
Eliss na Forum Prawnym
 
Posty: 2.623
Domyślnie

Nie wydaje mi sie przeciez za chwile (dziecko ) bedzie mialo 17 lat.
Eliss jest off-line  
03-09-2007, 15:54  
XalienX
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie

Ok wszystko wydaje się logiczne ale czy ojciec na znajdzie jednak jakiegoś paragrafu i ewentualnie czy matka ma jakiś paragraf na to że robi dobrze i wszelkie jej działania są kierowane dobrem dziecka.
XalienX jest off-line  
25-02-2015, 23:15  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Proszę o odpowiedź...chcę zostać tu na stałe

Cytat:
Napisał/a Eliss Zobacz post
W Polsce 16 latkowie tez moga juz decydowac o sobie. Niby w jaki sposob ojciec cie sciagnie do kraju - no chyba , ze mu powiesz gdzie mieszkasz.
Witam,

Z zona mieszkamy w Londynie, ja juz od ponad roku a ona prawie rok. Oboje rozliczalismy sie juz raz z podatku w Anglii.

Niecale 2 tygodnie temu moja zona zlozyla wniosek o separacje. Ja do tej pory nic nie otrzymalem. Twierdzi, ze w Anglii nie potrzeba zadnej rozprawy do tego.

Kaze mi sie wyprowadzic z mieszkania, ktore wynajmujemy, albo ona to zrobi z dziecmi.

Nie ma zadnych podstaw co do rozwodu itp. poniewaz nigdy jej nie uderzylem, nie pije - jestem abstynetem, opiekuje sie dziecmi i ja utrzymywalem (ona prowadzila dom), zdrady tez nigdy nie bylo.

Czy jest cos co mozna zrobic, zeby zapobiec separacji?

Dla dobra dzieci chce wyprowadzic sie ja (po co im wiecej stresu?). Poprosilem ja zeby podpisala mi zwykly swistek, ze wyprowadzam sie za jej namowa, zeby nie miala argumentu, ze ucieklem od niej, ale ona mowi, ze nie podpisze, co robic?

Najchetniej nie chcialbym ani rozwodu ani separacji, ale ona nalega. Nie ma nigogo innego pomiedzy nami a ona twierdzi po prostu, ze nie chce juz dluzej byc ze mna.

Wszystko byloby latwiejsze, gdyby sprawa dziala sie w anglii, ale tutaj nie mam gdzie szukac pomocy, wiec z gory dziekuje za kazda pomoc....
 
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Mieszkanie po śmierci męża, w którym chcę zostać (odpowiedzi: 1) Witam serdecznie, przeczytałem wiele wątków na ten temat, jednak nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytania. Sprawa wygląda następująco:...
§ Chcę wynająć mieszkanie. Nie chcę się meldować. Proszę o szybką odpowiedź. (odpowiedzi: 5) Witam. Mój dzisiejszy problem wygląda następująco: chcę dla siebie i mojej dziewczyny wynająć mieszkanie w pobliskim mieście. sam mieszkam na wsi,...
§ Staż bardzo proszę o odpowiedź (odpowiedzi: 9) Witam. Dostałem skierowanie na staż który rozpoczął się w kwietniu br. Przez cały maj lokal był zamknięty przez pracodawcę. Teraz pracodawca żąda...
§ Chcę zostać współwłaścicielem. (odpowiedzi: 5) Witam. Budujemy z mężem wspólnie dom na jego działce. Jako właściciel budowy wpisany jest mój mąż. Chcę zostać współwłaścicielem tego domu. Jakie...
§ Chcę zostać prawnikiem - kilka pytań nowicjusza. (odpowiedzi: 19) Jestem w 2 kl gimnazjum i chciałabym się dowiedzieć jaki profil wybrać, żeby się dostać na studia prawnicze. Lepiej społeczno-prawny czy może...
§ Chcę zostać zwolniony - jakie konsekwencje? (odpowiedzi: 13) Witam serdecznie. Pracuję na 3/4 etatu oraz studiuję.Muszę przez wakacje zrobić 180h praktyk.Ze względu na tak dużą liczbę godzin nie uda mi się ich...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 17:49.