Firma w anglii i umowa o pracę w Polsce. ZUS płacony w Polsce.
Witam,
Wszystkie posty na które natrafiłem tyczą się sposobu na zmniejszenie kosztów prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce poprzez przeniesienie jej do UK i otwarcie u nas oddziału.
Ja natomiast mam trochę inne pytanie.
Jak to jest jakby pracować na umowę o pracę w Polsce, gdzie pracodawca normalnie ponosi wszystkie koszty z tym związane, i dodatkowo mieć na siebie zarejestrowaną firmę LTD w UK.
Jakie koszty się z tym wiążą, jakie trudności itp.
Przy czym firma nie potrzebuje oddziału w Polsce, działała by wyłącznie w internecie, nie zajmowała by się żadną sprzedażą a jedynie wynajmem powierzchni reklamowej na stronach WWW. Wynagrodzenie pochodziło by z różnych źródeł mogło by się zdarzyć, że i z Polski, ale raczej były by to marginalne przypadki. Głównie jakieś Adsense, programy partnerskie itp.
Nie każda forma reklamy jest dozwolona w Polsce, stąd pomysł przeniesienia takiego biznesu do UK, gdzie jest to dozwolone.
Z racji powyższego podatki oczywiście płacone były by w UK.
Zatem, czy jest możliwe połączyć te dwie formy razem tak, żeby żadna ze sobą nie kolidowała ?
Jeżeli nie musiał bym płacić odpowiednika angielskiego ZUSu z racji płacenia go w Polsce to by było super.
Z tego co wyczytałem niezbędna mi będzie siedziba w UK i konto w ichniejszym banku. Jakie to koszty, i czy konieczne jest udanie się do UK celem założenia konta ?
Prosił bym o jakieś rzeczowe odpowiedzi, gdyż nawet jak się chce coś ciekawego znaleźć to nie znając fachowej terminologii na Google trudno się dokopać do czegoś sensownego pośród tego całego spamu.
Pozdrawiam
|