Zwrot Working Tax Credit - Forum Prawne

 

Zwrot Working Tax Credit 2

no a nie prościej zadzwonić? zresztą jak nie odesłałaś reneval pack to i tak przestaną płacić...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa innych krajów > Systemy prawne innych państw > Wielka Brytania


Odpowiedz
 
05-08-2013, 01:33  
majka51
Stały bywalec
 
Posty: 1.826
Domyślnie RE: Zwrot Working Tax Credit

no a nie prościej zadzwonić? zresztą jak nie odesłałaś reneval pack to i tak przestaną płacić
majka51 jest off-line  
05-08-2013, 08:31  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Zwrot Working Tax Credit

Dear Sir/Madam

I would like to stop my claim for WTC as I left UK on ..........
Please let me know how much I was overpaid and bank account details where I can pay it back.
Please use my new address:
Wpisz adres gdzie chcesz listy dostawac.


Kind regards

Jaroslaw Kaczynski

Wyslij cos w tym stylu, zalatwi sprawe.
 
05-08-2013, 11:28  
joannastando83
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie RE: Zwrot Working Tax Credit

Dzięki wielkie za pomoc, bardzo mi się przyda.
joannastando83 jest off-line  
16-10-2013, 18:20  
karolns
Początkujący
 
Posty: 1
Domyślnie RE: Zwrot Working Tax Credit

witam. mam pytanko zwiazane z work tax credit. jestem w angli od lutego i pracuje. przyznali mi work-a . czy istnieje mozliwosc ze bede musial zwracac te pieniadze po jakims czasie poniewaz kazdy mi muwi ze to jest na zasadzie jakies tam pozyczki i ze w koncu trzeba bedzie to zwracac. prosze o pomoc !!!!!!!!!
karolns jest off-line  
16-10-2013, 20:03  
jaco77
Stały bywalec
 
Posty: 1.195
Domyślnie RE: Zwrot Working Tax Credit

Cytat:
Napisał/a karolns Zobacz post
witam. mam pytanko zwiazane z work tax credit. jestem w angli od lutego i pracuje. przyznali mi work-a . czy istnieje mozliwosc ze bede musial zwracac te pieniadze po jakims czasie poniewaz kazdy mi muwi ze to jest na zasadzie jakies tam pozyczki i ze w koncu trzeba bedzie to zwracac. prosze o pomoc !!!!!!!!!
To nie jest zadna pozyczka tylko zasilek dla ludzi pracujacych co malo zarabiaja,czasami ludzie gadaja bzdury.
jaco77 jest off-line  
11-12-2013, 22:51  
kosoglos
Użytkownik
 
Posty: 39
Domyślnie RE: Zwrot Working Tax Credit

Moja znajoma przebywala w Anglii ok 3 lata.Pracowala i pobierala WTC, z ktorego rozliczala sie co roku jak nalezy . W listopadzie 2012 wrocila do Polski,o czym powiadomila HRMC. Niestety nie zamknela konta bankowego i nadal otrzymywala WTC do stycznia 2013. Po czym w marcu otrzymala listy z HRMC,a w nich czeki wzywajace do zwrotu calego pobieranego taxu- ok 5tys funtow !!! mam pytanie gdzie popelnila blad? Rozumiem ,ze powinna zwrocic nadplacony tax od listopada ,ale reszte?! Ostatnio otrzymala ostrzezenie o skierowaniu sprawy do sadu w Anglii. Co powinna zrobic? Prosze o odpowiedz,bo jest przerazona i zlamana.
kosoglos jest off-line  
05-11-2014, 12:39  
Sylwester1985
Początkujący
 
Posty: 1
Domyślnie RE: Zwrot Working Tax Credit

Witam. Dostalem dzis jakies pismo, ze musze oddac working tax ponad 650f ktory bralem w tamtym roku. Jestem w szoku bo nie wiedzialem ze musze to oddac. Czy rzeczywiscie tak jest ze working tax trzeba oddac? a jesli tak to czy mozna prosic o splate ratami co miesiac? prosze o odp na e mail czlowiek1111@gmail.com dziekuje za pomoc
Sylwester1985 jest off-line  
05-11-2014, 18:33  
jaco77
Stały bywalec
 
Posty: 1.195
Domyślnie RE: Zwrot Working Tax Credit

Widocznie zarobiłeś więcej niż w roku poprzednim i stad ta nadpłata.Zadzwon na helpline Tax Credit,tam Ci udziela wszelkich odpowiedzi.
jaco77 jest off-line  
06-11-2014, 14:56  
Eliss
Moderator
 
Eliss na Forum Prawnym
 
Posty: 2.623
Domyślnie RE: Zwrot Working Tax Credit

Cytat:
Napisał/a kosoglos Zobacz post
Moja znajoma przebywala w Anglii ok 3 lata.Pracowala i pobierala WTC, z ktorego rozliczala sie co roku jak nalezy . W listopadzie 2012 wrocila do Polski,o czym powiadomila HRMC. Niestety nie zamknela konta bankowego i nadal otrzymywala WTC do stycznia 2013. Po czym w marcu otrzymala listy z HRMC,a w nich czeki wzywajace do zwrotu calego pobieranego taxu- ok 5tys funtow !!! mam pytanie gdzie popelnila blad? Rozumiem ,ze powinna zwrocic nadplacony tax od listopada ,ale reszte?! Ostatnio otrzymala ostrzezenie o skierowaniu sprawy do sadu w Anglii. Co powinna zrobic? Prosze o odpowiedz,bo jest przerazona i zlamana.
Znajoma po pierwszej wplacie od nich powinna byla ponownie do nich zadzwonic i nie korzystac z tych pieniedzy. W pismi od nich na pewno jest zawarty okres za jaki musi zwrocic pieniadze. Powinna zadzwonic badz napisac do TCO list z prosba o rozlozenie na raty.
Eliss jest off-line  
13-12-2014, 10:25  
cccl
Początkujący
 
Posty: 1
Domyślnie RE: Zwrot Working Tax Credit

Ja też dostałem (po 5 latach !) list z HM revenue & customs... w którym to proszą o zwrócenie 1500 funtów, nie podając przyczyny. (wyliczyli sobie około 1100 zwrotki z tytułu Working Tax credit i około 400 funtów zwrotki z tytułu Child tax credit). Wyjeżdżając z UK sami do nich zadzwoniliśmy prosząc o nie przesyłanie pieniędzy i zamknięcie tematu.... a tu bach po 5 latach! Czy jest jakiś okres przedawnienia itp?
cccl jest off-line  
14-01-2015, 23:02  
hubikk
Początkujący
 
hubikk na Forum Prawnym
 
Posty: 12
Domyślnie RE: Zwrot Working Tax Credit

witam. mam podobny problem jak kolega powyżej. zgłosilismy powrót do kraju z 3-miesięcznym wyprzedzeniem, poinformowano nas, że nic więcej nie musimy robic w tym temacie, że wstrzymają nam wypłaty work i child tax credits, a w kwietniu nas rozliczą. przysłali rozliczenie - 40 funtów nadpłaty, a w listopadzie uraczyli nas pismem, że mamy im oddac przeszło 4 tys funtów. dzwoniliśmy tam, dowiedzielismy sie tylko że mamy na jakimś tam formularzu złozyć reklamację, co zrobilismy, i dołączyliśmy do tego list generalnie opisujący nasza ówczesną sytuację. kilka dni temu otrzymalismy upomnienie, bez jakiegokolwiek komentarza naszej reklamacji. czy moze ktoś sie wypowiedziec na ten temat? publicznie, na PW, obojętnie. pojęcia nie mamy co dalej z tym zrobić. nie wyłudziliśmy żadnych pieniędzy, uczciwie zgłosilismy powrót do kraju... ręce opadają
hubikk jest off-line  
15-01-2015, 06:19  
majka51
Stały bywalec
 
Posty: 1.826
Domyślnie RE: Zwrot Working Tax Credit

No a jak motywują to że macie zwrócić 4 tysiące?
Kiedy złożyliście reklamację?
majka51 jest off-line  
15-01-2015, 22:10  
hubikk
Początkujący
 
hubikk na Forum Prawnym
 
Posty: 12
Domyślnie RE: Zwrot Working Tax Credit

brakiem wypełnienia jakiegos papierka, dokładnie nie wiem jakiego. zjechaliśmy do kraju w marcu, w kwietniu nam przysłali jakieś rozliczenie, wyszła nadpłata, następnie jakos jesienią przyszło to 4 tys. kiedy żona tam zadzwoniła dowiedziała się, że mieliśmy w kwietniu jeszcze cos wypełnić potwierdzając brak dochodów w kolejnym roku podatkowym i zarazem jakby zgodzić się z ich rozliczeniem. tak to pojmuję. w naszej reklamacji opisaliśmy dokładnie nasza ówczesną sytuację oraz fakt, że zostaliśmy poinformowani przez telefon (w styczniu, w momencie kiedy zgłaszalismy nasz powórt do kraju), że nic juz nie musimy robić, że oni sami wyślą nam pismo z rozliczeniem. reklamacja poszła koło 10 grudnia, ponaglenie wraz z drukiem wpłaty w zeszłym tygodniu przyszło. ani słowa odnośnie naszej reklamacji czy choćby jakiegoś rozliczenia.
hubikk jest off-line  
17-01-2015, 10:16  
Eliss
Moderator
 
Eliss na Forum Prawnym
 
Posty: 2.623
Domyślnie RE: Zwrot Working Tax Credit

Zapewne to co dostaliscie w kwietniu to bylo cos jak temporary work tax credits decision - nalezalo to sprawdzic i skontaktowac sie z nimi , jezeli cos sie nie zgadza. Nie kontaktujac sie z nimi zaakceptowaliscie to co bylo nw decyzji. Byc moze razem z tym przyslano wam wlasnie druk do wypelnienia dla osob opuszczajacych uk, ( to sa tylko moje przypuszczenia ).
Co do platnosci , skoro otrzymaliscie platnosc na konto i mieliscie watpliwosci co do tego,ze Wam przysluguja , nalezalo z nich nie korzystac i skontaktowac sie z TCO ASAP celem tego wyjasnienia. Jezeli zlozyliscie odwolanie 10 grudnia to jest jeszcze za wczesnie na decyzje, dlatego dostaliscie tylko rachunek do zwrotu pieniedzy, a odwolanie jest w trakcie rozpatrywania.
Eliss jest off-line  
17-01-2015, 10:58  
hubikk
Początkujący
 
hubikk na Forum Prawnym
 
Posty: 12
Domyślnie RE: Zwrot Working Tax Credit

nie do końca się zrozumieliśmy. będąc w UK otrzymywaliśmy working i child taxcredits. chęć powrotu do kraju zgłosiliśmy już w styczniu po czym od razu wstrzymano nam owe zapomogi. wrócliliśmy z końcem marca, w kwietniu przyszło to rozliczenie (nadpłata koło 40 funtów co musieliśmy oddać). potem była cisza aż do tego pisma na 4 tys. NIE wpłacano nam żadnych pieniędzy od momentu naszego telefonu w styczniu. nie oszukiwałem też wcześniej, rozliczałem sie na czas, nie wyłudziłem od nich ani grosza. oprócz papierów o którym pisałem wcześniej, w międzyczasie dostaliśmy wniosek o nowe tax`y do wypełnienia. w tej sprawie też dzwoniliśmy żeby się upewnić, czy skoro mieszkamy w polsce musimy go wypełniać. wszystko staramy się załatwiać na bierząco, a tu taki numer

uspokoiłaś mnie trochę pisząc, że ten ostatni list jest wysłany niezależnie od naszej reklamacji. mamy jakoś zareagować na to pismo?
hubikk jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Working tax credit (odpowiedzi: 2) Witam:) Spróbuje opisać moja sytuacje jak najlepiej potrafię .mianowicie jestem matka 2 letniej córki Amelki i miesięcznej córki Natalii .Na...
§ Overpaid Working Tax Credit & Child Tax Credit (odpowiedzi: 5) Witam, jakieś kilka dni temu dostałem list od HMRC odnośnie zawieszenia i konieczności spłaty całej kwoty otrzymanej w bieżącym roku podatkowym...
§ working tax credit (odpowiedzi: 6) Witam. Jestem w Uk od roku, mam ukończone 25 lat i mam najniższe wynagrodzenie.Mam pytanie ad working tax credit a mianowicie: - liczba godzin...
§ Working Tax Credit (odpowiedzi: 20) Dziekuje .Chciałabym jeszcze zapytać czy moge starac sie o WTC?Praca ktora podjełam w lipcu jest na pół etatu (24h/tydz),jest to moja pierwsza...
§ zwrot working tax credit po powrocie do polski (odpowiedzi: 6) Witam wszystkich. Przed planowanym powrotem do polski poinformowałam HR o terminie opuszczenia UK aby zaprzestali płacic mi Working Tax Credit i że...
§ working tax credit (odpowiedzi: 13) Czesc wszystkim! Moj kolega staral sie o zasilek working. On pracuje , jego zona nie. Maja male dziecko. Kolega pracuje na part time , 16 godzin na...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 13:13.