Przesyłki Kurierskie PL-UK kto odpowiada za szkodę - Forum Prawne

 

Przesyłki Kurierskie PL-UK kto odpowiada za szkodę

Witam Międzynarodowa Firma Przewozowa - kurierska . Paczka nadana w PL do UK poprzez polskiego pośrednika . 1 Czy Może składać reklamacje -Odbiorca przesyłki ? 2 Czy może w UK, czy musi w PL? 3 ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa innych krajów > Systemy prawne innych państw > Wielka Brytania

Wielka Brytania - aktualne tematy:

  • § Przysposobienie dziecka w uk
    witam mam pytanie czy ktos orientuje sie jak wyglada przysposobienie dziecka w uk.mieszkam w uk od 10 lat mam dziecko w...
  • § Zgoda na wydanie paszportu dla...
    dobry wieczór...Chcę wyrazić zgodę na wydanie paszportu dla dziecka. Czy w ambasadzie będzie sprawdzane czy jestem...
  • § Zwolnienie kobiety w ciąży
    Witam mieszkam od 2 lat w Angli i jestem w 3 miesiącu ciąży pracuje od roku w fabryce na kontrakcie . Dziś...

Odpowiedz
 
24-11-2016, 18:30  
Sirok
Użytkownik
 
Posty: 56
Domyślnie Przesyłki Kurierskie PL-UK kto odpowiada za szkodę

Witam
Międzynarodowa Firma Przewozowa - kurierska . Paczka nadana w PL do UK poprzez polskiego pośrednika .
1 Czy Może składać reklamacje -Odbiorca przesyłki ?
2 Czy może w UK, czy musi w PL?
3 Czy może pominąć pośrednika - b to przecież tylko naganiacz klientów . Nie ma żadnego wpływu na jakość wykonania usługi.
Dzięki
Sirok jest off-line  
24-11-2016, 21:56  
Sirok
Użytkownik
 
Posty: 56
Domyślnie RE: Przesyłki Kurierskie PL-UK kto odpowiada za szkodę

Zgodnie z prawem przewozowym reklamację roszczeniową może złożyć tylko właściciel towaru. Jeśli przesyłka została odebrana przez odbiorcę właścicielem towaru zgodnie z umową przewozu jest odbiorca, jeśli natomiast odbiorca odmówił przyjęcia przesyłki i została ona zwrócona do nadawcy, właścicielem towaru jest nadawca. Jeśli natomiast przesyłka została zagubiona właścicielem towaru jest nadawca.
A czy to prawda??
Sirok jest off-line  
25-11-2016, 09:12  
Sirok
Użytkownik
 
Posty: 56
Domyślnie RE: Przesyłki Kurierskie PL-UK kto odpowiada za szkodę

A czytam w dpd że może odb. - nad. ???
Sirok jest off-line  
25-11-2016, 23:16  
Sirok
Użytkownik
 
Posty: 56
Domyślnie RE: Przesyłki Kurierskie PL-UK kto odpowiada za szkodę

Zgłoszenie reklamacji powinno zawierać- co to znaczy dla prawa ?? Musi to musi i koniec a powinno - to najlepiej gdyby było a jak nie ma no to ... da się ale z problemami -
tak można ??
Sirok jest off-line  
06-12-2016, 18:03  
dexxxterek
Stały bywalec
 
Posty: 537
Domyślnie RE: Przesyłki Kurierskie PL-UK kto odpowiada za szkodę

Z doświadczenia:
- reklamację powinien złożyć nadawca do pośrednika, a pośrednik do przewoźnika
- powinieneś wypełnić formularz reklamacyjny, upoważnienie dla pośrednika, potwierdzenie wartości paczki i dołączyć protokół szkody
I tu zaczyna się czekanie.

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
dexxxterek jest off-line  
06-12-2016, 19:47  
Sirok
Użytkownik
 
Posty: 56
Domyślnie RE: Przesyłki Kurierskie PL-UK kto odpowiada za szkodę

potwierdzenie wartości paczki Jak to opisac? - Bo np.kupiłem kilka miesięcy temu nie pamiętam wartości lub coś wytworzyłem sam 30 lat temu . Sądziłem ze po to ubezpieczam przesyłkę i za to płacę dodatkowo bym nie musiał spisywać zawartości i wyceniać( no bo jak - według rzeczoznawcy ??? -bo wartość rynkowa przecież nie realna do wyceny). Paczka skradziona - zaginęła u przewoźnika
Sirok jest off-line  
06-12-2016, 20:36  
dexxxterek
Stały bywalec
 
Posty: 537
Domyślnie RE: Przesyłki Kurierskie PL-UK kto odpowiada za szkodę

Albo szukasz rzeczy w podobnej cenie i dajesz ja jako orientacyjna albo rzeczoznawca jeśli to było coś nietypowego.

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
dexxxterek jest off-line  
09-12-2016, 22:39  
Sirok
Użytkownik
 
Posty: 56
Domyślnie RE: Przesyłki Kurierskie PL-UK kto odpowiada za szkodę

Cytat:
Napisał/a dexxxterek
rzeczoznawca jeśli to było coś nietypowego
ok. Ale jeśli towar zginął to ciężko będzie , nawet jemu wycenić . Dlaczego mimo ubezpieczenia ( za które płacę a przecież czy zginie przesyłka nie ode mnie zależy ,) tak bardzo przewoźnikowi zależy na podaniu wartości. Pomijam że ubezpieczenie i tak nie płaci przewoźnik
Sirok jest off-line  
09-12-2016, 22:54  
dexxxterek
Stały bywalec
 
Posty: 537
Domyślnie RE: Przesyłki Kurierskie PL-UK kto odpowiada za szkodę

Przesyłkę masz ubezpieczona do 1000zl, tato fakt. Ale co innego jak zaginie telefon komórkowy, a co innego jak jakaś drobnostka. Ubezpieczenie pokrywa wartość towaru.

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
dexxxterek jest off-line  
09-12-2016, 23:17  
Sirok
Użytkownik
 
Posty: 56
Domyślnie RE: Przesyłki Kurierskie PL-UK kto odpowiada za szkodę

A jak zginie pamiątka ,, rzecz może nawet bez wartości i rzeczoznawca nie wyceni ? A dla mnie to była olbrzymia wartość ?
Sirok jest off-line  
09-12-2016, 23:19  
Sirok
Użytkownik
 
Posty: 56
Domyślnie RE: Przesyłki Kurierskie PL-UK kto odpowiada za szkodę

Może to jednak klauzula niedozwolona ,, potwierdzenie wartości paczki,, ??
Sirok jest off-line  
09-12-2016, 23:48  
dexxxterek
Stały bywalec
 
Posty: 537
Domyślnie RE: Przesyłki Kurierskie PL-UK kto odpowiada za szkodę

Więc uważasz że ubezpieczyciel powinien na słowo wypłacić Ci 1000zl?

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
dexxxterek jest off-line  
10-12-2016, 00:15  
Sirok
Użytkownik
 
Posty: 56
Domyślnie RE: Przesyłki Kurierskie PL-UK kto odpowiada za szkodę

Tak jak w ubezpieczeniu. Uważam że po to ubezpieczyłem a kurier ma wypłacić kwotę ubezpieczenia bez problemów- jeśli zgubił. Naprawdę nie wszystko da się zawsze spisać , przeliczyć , wycenić .Pewnie taki przypadek na milion przesyłek . Albo dlaczego przyjmują przesyłki bez opisu co w niej jest?
Sirok jest off-line  
10-12-2016, 01:03  
Sirok
Użytkownik
 
Posty: 56
Domyślnie RE: Przesyłki Kurierskie PL-UK kto odpowiada za szkodę

To standardowa i tylko przykład odpowiedzi ale jakże .... Konsument jest bez szans.
Lepiej Paczek nie wysyłać! Ew. robić spis, film, rachunki.
Odpowiedź na reklamację :
W odpowiedzi na otrzymane zgłoszenie reklamacyjne dotyczące przesyłki o wyżej wymienionym numerze, chcielibyśmy poinformować, iż po wnikliwym przeanalizowaniu zebranej dokumentacji nie możemy pozytywnie ustosunkować się do przedstawionych przez Pana roszczeń i odmawiamy w całości uznania zgłoszonej reklamacji.

UZASADNIENIE:

Z protokołu szkody spisanego podczas doręczenia przesyłki jednoznacznie wynika, iż opakowanie przesyłki nie nosiło żadnych śladów uszkodzenia. Zabezpieczenia wewnętrzne były nienaruszone, co jest dowodem wykazującym, iż szkoda nie nastąpiła podczas przewozu wykonywanego przez DPD Polska. W świetle zaistniałej szkody nieprawdopodobna jest bowiem sytuacja, w której podczas przewozu dochodzi do znacznych uszkodzeń w substancji przesyłki bez jakiegokolwiek naruszenia opakowania zewnętrznego.
Należy więc uznać, że szkoda w przesyłce nie nastąpiła w trakcie wykonywania usługi przez DPD, w związku z czym nie można DPD przypisać winy z tytułu powstałej szkody.

W świetle powyższego, postanowiono jak na wstępie.

Podstawą prawną powyższego rozstrzygnięcia jest:
w odniesieniu do przesyłki kurierskiej (Przesyłką kurierską jest przesyłka listowa będąca przesyłką rejestrowaną lub paczka pocztowa, przyjmowana, sortowana, przemieszczana i doręczana w sposób łącznie zapewniający bezpośredni odbiór przesyłki pocztowej od nadawcy, śledzenie przesyłki pocztowej od momentu nadania do doręczenia, doręczenie przesyłki pocztowej w gwarantowanym terminie określonym w regulaminie świadczenia usług pocztowych lub w umowach o świadczenie usług pocztowych, doręczenie przesyłki pocztowej bezpośrednio do rąk adresata lub osoby uprawnionej do odbioru, uzyskanie pokwitowania odbioru przesyłki pocztowej w formie pisemnej lub elektronicznej.” – zgodnie z art. 3 pkt 19 Ustawy z dnia 23 listopada 2012r. Prawo pocztowe):
• art. 87 ust.3 Ustawy z dnia 23 listopada 2012r. Prawo pocztowe:
„Operator pocztowy, który zawarł umowę o świadczenie usługi pocztowej z nadawcą, odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi pocztowej, chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie nastąpiło:
1) wskutek siły wyższej;
2) z przyczyn występujących po stronie nadawcy lub adresata, niewywołanych winą operatora pocztowego;
3) z powodu naruszenia przez nadawcę lub adresata przepisów ustawy albo regulaminu świadczenia usług pocztowych lub powszechnych;
4) z powodu właściwości przesyłanej rzeczy.
(…).”

w odniesieniu do przesyłki towarowej (Przesyłkę towarową stanowią rzeczy przyjęte do przewozu na podstawie jednego listu przewozowego lub innego dokumentu przewozowego. Przesyłki towarowej nie stanowi przesyłka pocztowa będąca przedmiotem usługi pocztowej w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012r. – Prawo pocztowe - zgodnie z art. 35 ust.1 w zw. z ust.1a Ustawy z dnia 15 listopada 1984r. Prawo przewozowe):
• § 15 ust. 3 Regulamin Świadczenia Usług w Obrocie Krajowym: „DPD ponosi odpowiedzialność jedynie za zawinioną przez siebie utratę, ubytek lub uszkodzenie przesyłki (…)”.
• art. 65 ust.2 i ust.3 Ustawy z dnia 15 listopada 1984r. Prawo przewozowe:
„2. Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności określonej w ust. 1, jeżeli utrata, ubytek lub uszkodzenie albo opóźnienie w przewozie przesyłki powstały z przyczyn występujących po stronie nadawcy lub odbiorcy, niewywołanych winą przewoźnika, z właściwości towaru albo wskutek siły wyższej (…).
3. Przewoźnik jest zwolniony od odpowiedzialności określonej w ust. 1, jeżeli utrata, ubytek lub uszkodzenie przesyłki powstały co najmniej z jednej z następujących przyczyn:
1) nadania pod nazwą niezgodną z rzeczywistością, nieścisłą lub niedostateczną rzeczy wyłączonych z przewozu lub przyjmowanych do przewozu na warunkach szczególnych albo niezachowania przez nadawcę tych warunków;
2) braku, niedostateczności lub wadliwości opakowania rzeczy, narażonych w tych warunkach na szkodę wskutek ich naturalnych właściwości;
3) szczególnej podatności rzeczy na szkodę wskutek wad lub naturalnych właściwości;
4) ładowania, rozmieszczenia lub wyładowywania rzeczy przez nadawcę lub odbiorcę;
5) przewozu przesyłek, które zgodnie z przepisami lub umową powinny być dozorowane, jeżeli szkoda wynikła z przyczyn, którym miał zapobiec dozorca.”.


Ponadto, w przypadku, gdy zgłoszenie reklamacyjne dotyczy przesyłki kurierskiej informujemy, iż przysługuje Panu prawo odwołania od powyższej decyzji do DPD Polska Sp. z o.o.
Odwołanie należy złożyć w terminie 14 dni od dnia doręczenia niniejszego pisma na adres:

DPD Polska Sp. z o.o.
Dział Reklamacji
Ul. Mineralna 15
02-274 Warszawa


• poza ww. odwołaniem przysługuje również Panu prawo do dochodzenia roszczeń przed wyczerpaniem drogi reklamacyjnej w postępowaniu sądowym przed sądem właściwym miejscowo (sądem miejscowo właściwym dla siedziby DPD Polska jest sąd powszechny dla m.st. Warszawy w Warszawie) lub w drodze postępowania mediacyjnego przed Prezesem Urzędu Komunikacji Elektronicznej lub przed stałym polubownym sądem konsumenckim przy Prezesie Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

W przypadku, gdy zgłoszenie reklamacyjne dotyczy przesyłki towarowej informujemy, że przysługuje Panu prawo odwołania od powyższej decyzji do właściwego miejscowo sądu dla siedziby DPD (Sądem właściwym dla siedziby DPD jest Sąd powszechny dla m.st. Warszawy w Warszawie).

W przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości pozostajemy do Pana dyspozycji.
Sirok jest off-line  
10-12-2016, 02:41  
dexxxterek
Stały bywalec
 
Posty: 537
Domyślnie RE: Przesyłki Kurierskie PL-UK kto odpowiada za szkodę

Ja jakoś nigdy nie miałem problemu z odszkodowaniem jeśli miałem protokół szkody. Ale ja akurat miałem fakturę na wartość przesyłki.

W Twoim przypadku paczka zaginęła, także jeśli się nie znajdzie jesteś z góry na wygranej pozycji, kwestia tylko udowodnienia wartości.

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
dexxxterek jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Przesyłki kurierskie (odpowiedzi: 2) Witam, mam pytanie, ile mam czasu przed podpisaniem odbioru przesyłki kurierskiej, na sprawdzenie jej? Czy jest w ogóle taka możliwość? Proszę o...
§ Czy członek zarządu spólki z o.o. odpowiada przed tą spółką za szkodę? (odpowiedzi: 2) Witam, Przez działanie (brak działania) członka zarządu w spółce z o.o. nie zostało wypłacone wynagrodzenie pracownikowi. Członek zarządu...
§ Przesyłki kurierskie do Anglii (odpowiedzi: 9) Mam taką oto sprawę: Wysłałem firmą kurierską trzy torby do Anglii, w których oprócz rzeczy osobistych był jeszcze alkohol w ilości 3-ech butelek (w...
§ 1 grupa inwalidzka a przesyłki kurierskie (odpowiedzi: 5) Witam mam pytanie odnośnie tematu w którym zastanawia mnie czy ja będąc na 1 grupie inwalidzkiej (Mam orzeczenie o 1 grupie z Zusu i Mopsu) mam...
§ Właściciel mieszkania a Spółdzielnia M.-kto ubezpiecza i odpowiada za szkodę? (odpowiedzi: 7) Witam. Interesuje mnie taka sprawa: Rozmawiałam ze znajomym, który twierdzi, że ubezpieczając mieszkanie nie musi ubezpieczać lokalu tylko...
§ dostarczanie przesyłek przez firmy kurierskie (odpowiedzi: 6) jaki czas mają firmy kurierskie na dostarczanie przesyłek? kupiłem przedmiot na Allegro, firma wysłała mi towar w poniedziałek, kurier skontaktował...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 08:06.