Jobseeker's Allowance - Forum Prawne

 

Jobseeker's Allowance

czesc,mam takie pytanie.Mój narzeczony chce sie zwolnic z pracy w grudniu poniewaz pracodawca niestety nie dal mu urlopu na czas swiat,a my mamy juz bilety zabukowane do PL:/ Wiec pytanie moje jest takie, czy bedzie ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa innych krajów > Systemy prawne innych państw > Wielka Brytania


Odpowiedz
 
17-09-2009, 23:22  
UKa
Początkujący
 
Posty: 18
Domyślnie Jobseeker's Allowance

czesc,mam takie pytanie.Mój narzeczony chce sie zwolnic z pracy w grudniu poniewaz pracodawca niestety nie dal mu urlopu na czas swiat,a my mamy juz bilety zabukowane do PL:/ Wiec pytanie moje jest takie, czy bedzie nalezal mu sie Jobseeker's Allowance nawet jesli zwolnil sie sam?Czy to bedzie jakis kłopot?I co z tax credit?Czy to prawda ze jak otrzymuje sie ten zasilek to wszystkie tax kredyty sa zatrzymywane,tzn. ze juz nie beda nam wyplacane?Z gory dzieki za jakakolwiek odpowiedz,pozdrawiam.
UKa jest off-line  
18-09-2009, 08:29  
Eliss
Moderator
 
Eliss na Forum Prawnym
 
Posty: 2.623
Domyślnie RE: Jobseeker's Allowance

Bedzie mogl starac sie o zasilek ale to czy go otrzyma bedzie zalezalo od JC Urzad bedzie musial sprawdzic w jakich okolicznosciach opuscil On prace. Procedura w takim przypadku jest wydluzona. WTC jak sama nazwa mowi jest dla osob, ktore pracuja.
Eliss jest off-line  
18-09-2009, 22:35  
agaciq21
Przyjaciel forum
 
agaciq21 na Forum Prawnym
 
Posty: 427
Domyślnie RE: Jobseeker's Allowance

jesli dobrowolnie opusci prace i nie bedzie mial na to tzw. 'good cause' to naloza mu sankcje, do 26 tygodni pozbawienia zasilku; tzn sam zasilek bedzie mu przyslugiwal (o ile pozostale warunki spelnione) ale nie dostanie kasy; aczkolwiek moze dostac dofinansowanie do mieszkania itd....Warto sie zastanowic jak wyglada sytuacja z innymi pracownikami podczas swiat..jesli inni maja prawo do wolnego to warto sie zastanowic czy nie jest chlopak dyskryminowany... A jelsi chodzi o WTC, to sa okolicznosci w ktorych mozna pobierac zarowno JSA i WTC.. Jesli jedno kwalifikuje ise na contributory JSA, a drugie pracuje wystarczajaca ilosc godzin na WTC..w przypadku income based JSA - krucho,
agaciq21 jest off-line  
18-09-2009, 22:57  
gajdar
Początkujący
 
Posty: 3
Domyślnie jobseeker allowance

Witam
Przepracowalem w Angli ponad dwa lata legalnie i ostatnio zostalem zwolniony z powodu redukcji etatow.Czy jezeli bede pobieral Jobseeker Allowance i zarejstruje sie jako self-employed to czy nie strace Jobseeker Allowance.I jezeli nie utrace,to czy jak bede pracowal do 16 godzin tygodniowo,to czy moge uzyskac Work Tax Benefit.
gajdar jest off-line  
18-09-2009, 23:36  
Eliss
Moderator
 
Eliss na Forum Prawnym
 
Posty: 2.623
Domyślnie RE: Jobseeker's Allowance

co racja to racja wszystko tez zalezy jaka ma umowe o prace. Ostatnio znaczy w zeszlym roku cos sie zmienilo w tej kwestii ale to odnosnie samych swiat.
Eliss jest off-line  
19-09-2009, 18:21  
agaciq21
Przyjaciel forum
 
agaciq21 na Forum Prawnym
 
Posty: 427
Domyślnie RE: jobseeker allowance

jesli twoj przychod nie przekroczy kwoty, ktora rzad uwaza potrzebujesz zeby przezyc, tzw, applicable amount, to nadal powinienes sie kwalifikowac na jsa (pod warunkiem ze pozostale wymogi zachowane);minimalna ilosc godzin zeby sie kwalifikowac na wtc ,to 16 (w przypadku osob z dziecmi badz niepelnosprawnych); jeesli skladasz tylko w swoim imieniu to krucho
agaciq21 jest off-line  
14-09-2011, 13:19  
adi69miko
Użytkownik
 
Posty: 30
Domyślnie RE: Jobseeker's Allowance

Witam mam pytanie jezeli pobieram zasiłek a podejmę prace i po jakimś czasie zostane zwolniony z powodu braku znajomosci jezyka lub przekrocze 16 godzin na tydzień.To dostane ponownie zasiłek Jobseeker's Allowance.
adi69miko jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Jobseeker allowance (odpowiedzi: 1) Witam! Jestem zarejestrowana jako bezrobotna i pobieram benefit JSA, co się stanie jeśli pójdę do pracy na jeden dzień w tygodniu? Czy zasiłek...
§ Jobseeker's Allowance (odpowiedzi: 1) Witam wszystkich forumowiczów! Mam pytanie o JSA: Jaki jest okres oczekiwania na decyzję o przyznaniu bądź nie przyznaniu tego zasiłku? W tej chwili...
§ contribution allowance- jobseeker allowance (odpowiedzi: 4) hej Stracilam prace i pierwszy raz jestem bezrobotna. pracowalam w Anglii ponadf 5 lat, ale przez ostatnie 4 lata tylko na pol etatu i bylam 2 razy...
§ Jobseeker Allowance (odpowiedzi: 2) Witam! mam pytanie moja znajoma złożyła claim na Jobseekera w marcu chodziła na podpisy co 2 tyg nie opuściła ani razu teraz nie mogla isc bo złe...
§ jobseeker allowance a ciąża? (odpowiedzi: 2) Przeniosłam zasiłek jobseeker benefit( odpowiednik anielskiego jobseeker allowance) z Irlandii do Anglii, zarejestrowałam się ponad dwa tygodnie...
§ zasiłkek jobseeker allowance (odpowiedzi: 4) Witam.Mam pytanie-przez rok pobierałam zasiłek ten zwykły i mi sie skączył w maju wiec złozyłam ponownie papiery o zasiłek jobseeker allowance w...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 03:03.