24-11-2011, 19:49
|
| Początkujący | Nieprawidłowości podczas kontroli biletu / wezwanie do zapłaty
Witam,
sprawa wygląda następująco:
W dniu dzisiejszym odbyła się kontrola w autobusie, w którym jechałem, byłem przekonany, że mam jeszcze ważny bilet (24godzinny), ale jak się okazało był 40 min po upływie terminu ważności (żałuję że nie zajrzałem do portfela sprawdzić tego wcześniej). Nie pomogły tłumaczenia kontrolerowi, że to głupie przeoczenie, a skoro zawsze kupuje bilet to prosiłem o to, czy mogę zakupić bilet u kierowcy, lecz kontroler odmówił mi i powiedział, że jeśli nie pokażę dowodu będę z nim jechać do ostatniego przystanku (tam zapewne wezwałby policję itp.).
Więc zgodziłem się na wystawienie wezwania do zapłaty, bo zależało mi wysiąść wcześniej.
Jedna rzecz, która mnie zastanowiła jak wyszedłem z autobusu to taka, że kontroler nie okazał mi swojej legitymacji, a z tego co przeczytałem właśnie kontroler musi posiadać legitymację w "widocznym miejscu", a takowej nie widziałem.
I tu moje pytania:
Czy kontroler ma w ogóle takie prawo przetrzymywać kontrolowanego w autobusie, czy pasażer może opuścić autobus w dowolnej chwili?
Czy mogę coś teraz z tym zrobić, jakoś się odwołać od zapłaty, skoro kontroler nie okazał mi legitymacji?
|
| |
24-11-2011, 19:55
|
| Gość | RE: Nieprawidłowości podczas kontroli biletu / wezwanie do zapłaty
Tak, obecnie może przetrzymać. Nie, podstawą wezwania jest brak ważnego biletu.
Czytaj: w tej sytuacji pozostaje zapłacić.
|
| |
24-11-2011, 19:59
|
| Początkujący | RE: Nieprawidłowości podczas kontroli biletu / wezwanie do zapłaty
Dzięki za odpowiedź.
A czy np. mógłbym zgłosić skargę/zażalenie czy coś podobnego na tego kontrolera, że nie dopełnił obowiązku, o którym jest napisane w regulaminie, że swoją legitymację musi mieć w widocznym miejscu? Czy nie ma sensu tego robić...
|
| |
24-11-2011, 20:02
|
| Gość | RE: Nieprawidłowości podczas kontroli biletu / wezwanie do zapłaty
Szkoda czasu. Jeśli nie miał legitymacji to należało się o to upomnieć w czasie kontroli.
|
| |
04-12-2012, 05:54
|
| Początkujący | RE: Nieprawidłowości podczas kontroli biletu / wezwanie do zapłaty
Witam.
Mam pytanie odnośnie wejścia na drogę sądową po, w moim przekonaniu, niesłusznym wystawieniu 'mandatu' za przejazd bez biletu. Nie przyjąłem go, w związku z czym dostałem 'wezwanie do zapłaty w postępowaniu upominawczym' z e-sądu w Lublinie. Z tego co wyczytałem mam teraz dwie drogi. Odpuszczenie im i zapłacenie, oraz sprzeciw skutkujący skierowaniem sprawy do 'tradycyjnego' sądu.
Moje pytanie jest następujące. Czy w przypadku uniemożliwienia skasowania biletu poprzez zbyt wczesne zablokowanie kasowników jest realna szansa by wygrać sprawę w sądzie?
Dodam, że nie posiadam żadnych materialnych dowodów. Autobus nie miał monitoringu. Mogę jedynie uzyskać zeznania świadka, który potwierdzi moje próby skasowania biletu. Sytuacja wydaje się na tyle ciężka, że mamy tu słowo przeciw słowu. Dodatkowo brak jest konkretnego określenia kiedy można rozpocząć kontrolę.
|
| |
04-12-2012, 12:54
|
| Stały bywalec | RE: Nieprawidłowości podczas kontroli biletu / wezwanie do zapłaty
Marne szanse, tylko zwiększysz sobie koszty...
|
| |
05-12-2012, 18:36
|
| Początkujący | RE: Nieprawidłowości podczas kontroli biletu / wezwanie do zapłaty
Po pierwsze czy kontrola rozpoczeła się gdy pojazd był w ruchu?
Czy kontroler miał w widocznym miejscu identyfikator?
|
| |
06-12-2012, 21:02
|
| Początkujący | RE: Nieprawidłowości podczas kontroli biletu / wezwanie do zapłaty
Był w ruchu. Jeden z nich miał identyfikator a drugi nie. Jakbym wtedy wiedział tyle ile teraz to bym im powiedział żeby mi głowy nie zawracali. By można było rozpocząć kontrolę musi być, zgodnie z przepisami, co najmniej dwóch kontrolerów. Teraz to już nieważne bo i tak nic nie udowodnię. Tak to już jest. Wsiadając do autobusu jesteś na straconej pozycji. Mogą zablokować kasowniki 3 sekundy po ruszeniu i kłóć się z takimi, że trochę za wcześnie. Tym bardziej, że mają prowizję od "mandatu" więc postępując uczciwie działają na swoją niekorzyść. W takiej sytuacji pomaga tylko gaz pieprzowy. |
| |
07-12-2012, 00:30
|
| Początkujący | RE: Nieprawidłowości podczas kontroli biletu / wezwanie do zapłaty
ewentualnie monitoring w autobusie, może to pomoże, świadkowie, bilety. Albo ciągłe odwoływanie się bo masz 14 dni na odwołanie się od tego mandatu |
| | |
Podobne wątki na Forum Prawnym | Wątek | § Problem z umową, nieprawidłowości podczas przedłużania (odpowiedzi: 2) Witam
Przedłużając umowę telefonicznie nie zostały spełnione jej warunki zaoferowane przez konsultanta, były całkowicie sprzeczne z ustalonymi a... | § Zagubienie biletu podczas kontroli. (odpowiedzi: 1) Witam, mam pewien problem. Dzisiaj wsiadając do autobusu skasowałem bilet i zająłem miejsce. Na następnym przystanku wsiedli kontrolerzy którzy... | § Mandat za prędkość - nieprawidłowości przy kontroli (odpowiedzi: 8) Witam,
Otrzymałem ostatnio mandat (300zł 8pkt.) za przekroczenie prędkości (podobno 111km/h na 70 dozwolonych). Dowiedziałem się jednak że... | § nieprawidłowość, a uchylanie się od zapłaty (odpowiedzi: 3) Witam!
Moje pytanie dotyczy nieprawidłowości przy wypisaniu mandatu karnego z art.97 kw.
Rzecz w tym, iż posiadam mandat, który NIE JEST PRZEZE... | § brak biletu podczas kontroli w tramwaju w Łodzi (odpowiedzi: 3) Witam,
Otrzymałam mandat za brak biletu, gdyż podczas kontroli nie potrafiłam go okazać. Bilet półgodzinny skasowałam w jednym tramwaju, a po 15 min... | § wezwanie do usunięcia nieprawidłowości (odpowiedzi: 1) Witm! Mam problem.
W listopadzie pewien przedsiębiorca postawił moim rodzicom nagrobek. Była umowa i faktura. Po 2 tygodniach okazało się że na... | | |