Witam,
niezbędne informacje dotyczące sprawy:
Jestem konsumentem, kupiłem wannę ze sklepu internetowego.
Rozważam, czy swoją sprawę rozwiązać w trybie odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni od otrzymania towaru, przy czym będę musiał ponieść (niemałe) koszty odesłania wanny, czy jako reklamacje ze względu na towar niezgodny z umową, ale o tym w szczególe za moment, bo sam nie jestem pewien, czy w mojej sytuacji w ogóle można o tym mówić.
Wanna zakupiona w środę (17.05.2017), a otrzymana dzisiaj (19.05.2017).
Chodzi o tę wannę:
https://www.123lazienka.pl/pl_PL/p/P...A-160X100/6213
Jak widać po samym linku, jej rozmiar to 160x100 cm. Wannę po wniesieniu do domu przy obecności kuriera sprawdziłem pod kątem uszkodzeń. Wszystko było w porządku. Podpisałem odbiór i zapłaciłem (pobranie). Jeszcze tego samego dnia okazało się, że wanna nie pasuje. Otóż podany zarówno w opisie jak i rysunku technicznym wymiar szerokości 100 cm okazał się mylący, ponieważ jest długość samego boku, natomiast łuk wanny wychodzi poza obrys tego boku i w najszerszym punkcie wanna nie ma wcale 100 cm, ale 109. Oczywiście gdyby te 9 cm nie robiło żadnej różnicy, to ten wątek by nie powstał, ale w mojej łazience ta rozbieżność sprawia, że wanna jest bezużyteczna, ponieważ te 100 cm to wartość graniczna, którą mogę wcisnąć.
Zadzwoniłem do sprzedawcy i poinformowałem go o problemie i chęci odstąpienia od umowy. Nie robił problemów, stwierdził, że przedmiot oczywiście przyjmie, przy czym będę musiał dostarczyć wannę do niego na mój koszt. Na uwagę, że wanna jest de facto szersza niż w opisie odparł, że bok przecież MA 100 cm...
Co mogę zrobić w tej sytuacji? Co byście zrobili? Machnąć ręką i ponieść niemałe koszty zwrotu i odzyskać pieniądze za wysyłkę w moją stronę i wartość produktu czy Waszym zdaniem ten opis jest błędny i wprowadza w błąd i lepiej reklamować produkt za niezgodny z opisem?