Podpis pod CV

  • Autor wątku Autor wątku tyna25
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
T

tyna25

Nowy użytkownik
Dołączył
11.2008
Odpowiedzi
10
Witam,

niedawno składałam dokumenty aplikacyjne do urzędu gminy. W ogłoszeniu o naborze były wyszczególnione punkty, jakie dokumenty trzeba przedłożyć (m.in. CV, list motywacyjny, dokumenty potwierdzające wykształcenie, oświadczenia o niekaralności)
Spełniałam wszystkie wymagania, które były w ogłoszeniu. Po kilku dniach otrzymałam odpowiedź, iż nie zakwalifikowałam się do 2 etapu z powodu nie spełnienia wszystkich wymagań formalnych, tj. "w złożonych dokumentach stwierdzono brak własnoręcznego podpisu ba załączonym życiorysie".


Stąd moje pytanie czy to jest przesłanka do odrzucenia mojego podania? Skoro CV jest załącznikiem do listu motywacyjnego, który oczywiście był własnoręcznie podpisany (podobnie jak cała reszta dokumentów), czy wymagane jest jego podpisanie? Może istnieje podstawa prawna mówiąca o tym?

Pozdrawiam
 
Podpis – jest nieodłącznym elementem poprawnego CV. Składa się go odręcznie (można, lecz niekoniecznie, umieścić podpis w wersji drukowanej i odręcznej. Własnoręczny podpis jest niezbędny do uprawomocnienia klauzuli o zgodzie na przetwarzanie swoich danych osobowych. Podpis umieszczany jest po prawej stronie dokumentu.

Podpis na cv poświadcza prawdziwość oświadczenia.

Moim zdaniem ma tu zastosowanie KC Art. 78. § 1.
I to dotyczy formułki o przetwarzaniu danych do procesu rekrutacji. To jest urząd więc nie dziwi mnie takie chore podejście.
 
Tylko czy ma to zastosowanie wtedy, gdy w dokumentach aplikacyjnych znajduje się oddzielne oświadczenie o zgodzie na przetwarzanie swoich danych osobowych?
 
Jeżeli trafisz na człowieka służbiste to brak podpisu może potraktować jako brak poświadczenia prawdziwości oświadczenia. Ale nie wiem czy to jest podstawą do odrzucenia cv jeżeli oświadczenie o przetwarzaniu.... jest na osobnym dokumencie.
 
kiedy akurat jesty to najmniej istotne dookoła sami służbiści
 
Powrót
Góra