Co zrobić jeżeli nie moge się stawić na pierwszej rozprawie karnej?

• Autor wątku Autor wątku Duch poz
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
D

Duch poz

Użytkownik
Odpowiedzi
40
Jestem studentem oskarżony o zniszczenie mienia (którego nie dokonałem ale to już na sprawie sie wyjaśni). Rozprawe mam wyznaczoną na 24 lipca (w tym terminie mam obóz ze szkoły opłacony już w maju) niestawienictwo na tym obozie wiąże sie ze skreśleniem z listy studentów czyli stratą ok 5tys złotych ( opłata za dwa semestry + za obóz)

Czy jeżeli nie stawie się na tej rozprawie będzie to miało dla mnie jakieś skutki?? Sprawa może odbyć się bez mojego udziału? Może zapaść jakiś wyrok?

A może moge jakoś usprawiedliwić moją nieobecność?

Chętnie poszedłbym na tą sprawe bo nie ma żadnych dowodów na moje "przestępstwo" ale nie widzi mi sie strata roku studiów i takiej ilości pieniędzy przy tym. Bardzo proszę o pomoc. Co mam zrobić??

a skąd wiesz jakie wogóle są dowody ?- zapoznawałeś się z aktami postępowania?

Tak zapoznawałem się na przesłuchaniu na policji.

przesluchanie to przesluchanie....zapoznanie z aktami to zapoznanie z aktami- zupełnie inna czynność procesowa...

i co było w aktach?

to tak byłem na przesłuchaniu spisano moje zeznanie następnie po ok 3 tyg byłem na policji aby zapoznać się z aktami. Było to że sprawca (którego złapano na gorącym uczynku) wskazuje mnie jako biorącego udział w tym czynie. Ja oczywiście się nie przyznałem gdyż tego nie robiłem podczas gdy on był zatrzymany ja byłem już w drodze do domu i nikt poza nim nie wskazuje mnie jako sprawce. Jednak prokurator wystawił akt oskarżenia. Co mnie dziwi bo jest jego słowo przeciwko mojemu. Więc nie wiem jak chcą mój rzekomy udział w tej sprawie udowodnić.

Co nie zmienia nadal faktu że niestety nie moge stawic się na tej rozprawie i obawiam się że może to mieć jakieś znaczenie dla sądu np że boje się ponieść odpowiedzialność albo nie wiem co tam jeszcze.