Kierowca pojazdu ciężarowego - czas pracy

• Autor wątku Autor wątku Lukka83
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
L

Lukka83

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
3
Witam.
Pracuję jako kierowca ciężarówki kat.C class 2 w Wielkiej Brytanii od 3,5 roku.
Czas pracy określony przez prawo w Anglii to max 10 h dziennie ,dwa razy w tygodniu nie przekraczając 90 h w okresie dwóch tygodni z założeniem, że maksymalny czas pracy w tygodniu to 56 h.

Pracuję na umowę o pracę na czas nieokreślony - 42,5 h w tygodniu.

Interesuję mnie interpretacja prawna niżej wymienionej nieścisłości.

- czy rozładunek i załadunek towarów u klienta ( poza kabiną kierowcy - praca fizyczna ) wlicza się do czasu pracy kierowcy ( 10h dziennie + 1,5 h przerwy ( 2 x 45 minut ) )

- czy praca kierowcy to moment startu tarczki do momentu końca pracy - wyjęcia tarczki z tachografu.

Firma nie robi z tego problemu - nawet przy pracy powyżej 12 h. :!:

Interesuję mnie czy jest możliwość konstrukcji kontraktu przez pracodawcę (płaca miesięczna) ,żeby takowe wymogi prawa "omijać".

Manager transportu mówi, że według prawa angielskiego, mogę pracować
15 h dziennie.

Ostatni problem - jakie luki, niedociągnięcia, prawne posiada kodeks pracy dla kierowców w Wielkiej Brytanii.

Dziękuję za pomoc.

Ostatnia edycja:
Cześć. Po pierwsze czas pracy w zawodzie kierowcy to max 15 godzin ale czas jazdy nie morze przekroczyć 9 godzin. Dopuszcza się zwiększenie do 10godzin dwa razy w tygodniu. Musisz się troszkę douczycz o czasach pracy i jazdy bo jak cię VOSA sprawdzi i będziesz miał przekroczenia (zwłaszcza jazdy) to mogą ci odebrać prawko.

Pracuje ile się da tylko, że 15 h to przesada.Po 12 h jest bardzo ciężko.Poza tym klientów dużo i to jest twarde nadwozie. Nie muszę się uczyć,bo robię 2000 km tyg. poza tym, chłopaki z Vos 'y znają firmę i rozumieją, że to jest nie dociągniecie prawne. Pomyśl - tyrasz 15 h dziennie + 1,5 h przerwy. E-mail : LUKASZJURYS@O2.CO.UK.
:beer:

Dzień dobry,