8
82asik
Witam.
Przeczytałem Poradnik konsumenta jednak nurtuje mnie parę pytań, na które nie znalazłem tam odpowiedzi.
Transakcja konsument – przedsiębiorca na odległość - Allegro. Opcja kup teraz. Reklamacja przez konsumenta towaru jako niezgodnego z umową. Przedsiębiorca przyjmuje reklamację. Przedmiot transakcji nie może być naprawiony – jest to niemożliwe. Wymiana na nowy również nie rozwiąże problemu – wszystkie towary danego rodzaju nie spełniają swojego zadania. Towar jest po prostu źle wykonany przez producenta i nigdy nie będzie spełniał swojego zadania. Konsument każdy następny otrzymany towar zareklamuje tak samo. Jako niezgodny z umową. Zostaje trzecie rozwiązanie, czyli zwrot pieniędzy za towar. I tutaj moje pytanie. Kto w takim przypadku ponosi koszty przesyłki towaru? Zarówno koszty przesyłki od przedsiębiorcy do konsumenta – jak równiej koszty odesłania towaru do przedsiębiorcy. W oby dwu przypadkach koszty przesyłki poniósł konsument. Przypomnę, że nie jest to zwrot towaru, a reklamacja z tytułu niezgodności towaru z umową, którą przedsiębiorca uznał i ustalony został zwrot pieniędzy.
Poradnik konsumenta mówi jedynie o naprawie towaru:
„Sprzedawca w przypadku naprawy, zwraca Konsumentowi wszelkie koszty, jakie poniósł, w szczególności: koszty demontażu, dostarczania (w praktyce oznacza to, że Sprzedawca ponosi koszt transportu towaru do niego jak i od siebie do Konsumenta), robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia. Nie może żądać też dopłaty w przypadku podwyższenia ceny naprawianego lub wymienianego towaru.”
Przeczytałem Poradnik konsumenta jednak nurtuje mnie parę pytań, na które nie znalazłem tam odpowiedzi.
Transakcja konsument – przedsiębiorca na odległość - Allegro. Opcja kup teraz. Reklamacja przez konsumenta towaru jako niezgodnego z umową. Przedsiębiorca przyjmuje reklamację. Przedmiot transakcji nie może być naprawiony – jest to niemożliwe. Wymiana na nowy również nie rozwiąże problemu – wszystkie towary danego rodzaju nie spełniają swojego zadania. Towar jest po prostu źle wykonany przez producenta i nigdy nie będzie spełniał swojego zadania. Konsument każdy następny otrzymany towar zareklamuje tak samo. Jako niezgodny z umową. Zostaje trzecie rozwiązanie, czyli zwrot pieniędzy za towar. I tutaj moje pytanie. Kto w takim przypadku ponosi koszty przesyłki towaru? Zarówno koszty przesyłki od przedsiębiorcy do konsumenta – jak równiej koszty odesłania towaru do przedsiębiorcy. W oby dwu przypadkach koszty przesyłki poniósł konsument. Przypomnę, że nie jest to zwrot towaru, a reklamacja z tytułu niezgodności towaru z umową, którą przedsiębiorca uznał i ustalony został zwrot pieniędzy.
Poradnik konsumenta mówi jedynie o naprawie towaru:
„Sprzedawca w przypadku naprawy, zwraca Konsumentowi wszelkie koszty, jakie poniósł, w szczególności: koszty demontażu, dostarczania (w praktyce oznacza to, że Sprzedawca ponosi koszt transportu towaru do niego jak i od siebie do Konsumenta), robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia. Nie może żądać też dopłaty w przypadku podwyższenia ceny naprawianego lub wymienianego towaru.”