Nie opłacałem KRUS i co teraz?

• Autor wątku Autor wątku cg.destroyer
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
C

cg.destroyer

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
6
Witam
Znowu ja i nadal jestem zupelnym laikiem ;)

Ale teraz mam bardzo poważny problem

Kilka dni temu odkryłem bardzo ciekwą rzecz otóż nie opłacam składki KRUS mimo iż mam ponad 6ha gospodarstwo od połowy 2005r?!

I co teraz? Zgłosić się do KRUS i to wyjaśnić,
Mogę liczyć na umorzenie zaległych składek?
Czy od razu przywalą mi 5k+ za składki i odsetki?

Czy to iż byłem studentem, przerwałem i teraz znowu jestem już pół roku coś zmienia?

Czy moją niewiedzą i nieznajomością prawa mogę się wytłumaczyć?

Od kilku dni szukam informacji na ten i inne tematy aby wszystko wyprostować i nie widzę tego zbyt różowno :(

Historia:
w połowie 2005 rodzice przepisali na mnie gospodarstwo rolne aby moja mama dostała rentę strukturalną, ale jej nie dostała bo byłem miesiąc za młody.
W gospodarstwie większość spraw załatwiał mój tata i niestety nie załatwił nic dobrze ;) Kiedyś rozmawialiśmy o KRUS ale on powiedział, że jak się ucze to nie muszę płacić KRUS, pomyślałem że wie co mówi i nie drążyłem dalej tematu, ale po jakimś czasie z powodów finansowych musiałem rzucić szkołe.
W tym roku powróciłem do studiowania i nadal się uczę.
Teraz mam szansę na rozpoczęcie nauki w innej szkole która może zupełnie zmienić moje życie(na lepsze ;P) ale muszę się przeprowadzić. Chciałem wziąść kredyt i po otrzymaniu listy wymaganych dokumentów, zapytałem ojca o opłaty KRUS, odpowiedział, że powinni mi przysłać druczki/ wezwania czy coś takiego ale nie przysłali więc nic nie było opłacane. Umarłem :)
Wyczytałem później, że obowiązek płacenia składek i rejestrowania spoczywa na rolniku czyli na mnie, a za niepłacone składki są naliczane odsetki i znowu umarłem :)

I co teraz?
Jest cień szansy na to że po prostu się zgłoszę do KRUS i nie będe płacił za te wszystkie lata?
Jakieś mądre pomysły?
Chyba już po moich planach :/