Nieopłacony mandat ZTM

• Autor wątku Autor wątku aleksandraana
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
A

aleksandraana

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
1
Witam,
w sierpniu bodajże 2013 roku w Gdańsku wyszło niestety tak, że dostałam mandat za brak skasowanego biletu (wchodząc do tramwaju na śmierć o tym zapomniałam, a miałam bilet w kieszeni). Pech chciał, że akurat wsiedli kontrolerzy i mnie złapali. Niestety zapomniałam o tym mandacie, nie zapłaciłam go. I stąd moje pytanie, kiedy przyjdzie mi jakieś ponowne wezwanie do zapłaty (bo jeszcze go nie dostałam) i w jakiej wielkości będą naliczone odsetki? Możliwe, że mandat został przedawniony i już nie dostanę tego ponaglenia? Czy przyjdzie mi za kolejne 2 lata w wysokości z kosmosu? Trochę się martwię, ponieważ jestem studentką i nie pracuję aktualnie.

Nie dostałaś mandatu tylko opłatę dodatkową, mandat to potoczne określenie.
Twoją sprawę reguluje Ustawa Prawo przewozowe. Zgodnie z art. 77 tejże ustawy roszczenia z tego tytułu przedawniają się z upływem roku. Termin ten należy liczyć od końca terminu widniejącego na mandacie, w trakcie którego powinnaś zapłacić karę.
Jeżeli zatem przewoźnik do tego czasu nie podjął odpowiednich kroków, będziesz miała możliwość powołać się na zarzut przedawnienia, a tym samym uchylić się od obowiązku płacenia. Kwestia otrzymania pisma z wezwaniem do zaplaty jest tu kluczowa. pamietaj jednak że przewoźnik ma prawo skierować sprawę na droge postępowania sądowego, jeśli to zrobił i otrzymasz nakaz zapłaty, przewoźnik skutecznie będzie mógł cię ścigać conajmniej 10 lat. Weź też pod uwagę że każda czynność prawna przerywa bieg przedawnienia, tak że teoretycznie można ścigać dłużnika aż do przysłowiowej grobowej deski.

Witam,
By nie zakładać nowego tematu dołączę się do pytania.