Oszustwo przez internet - pobieraczek.pl

  • Autor wątku Autor wątku siostrzyczki206
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
Status
Ten wątek został zamknięty.
O ile moga zwiekszyc sie realne koszty przy czekaniu na jakies wezwanie, komornika, czy inne glupoty? Chodzi mi o ewentualne odsetki, koszty postepowania?


Jezeli podalbym falszywe dane to nie mogliby nic zrobic?
 
Ostatnia edycja:
Szanowna Pani xxxxxx,

Dnia 07.09.2010 z komputera o adresie IP xxxxxxxxxxxxx zamówiła Pani na stronie Pobieraczek.pl naszą usługę i do dnia dzisiejszego jeszcze nie została ona należycie opłacona.

Z uwagi na to, że poprzez rejestrację na stronie zawarła Pani z nami umowę o świadczenie usług Usenet na podstawie ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144 poz. 1204), doręczamy Pani niniejsze wezwanie do zapłaty.

Jednocześnie informujemy, iż dalszy brak uiszczenia należnej kwoty spowoduje poważne konsekwencje prawne. Następstwem wszczęcia przez nas przeciwko Pani stosownych czynności prawnych mających na celu wyegzekwowanie należności wraz z ustawowymi odsetkami za każdy dzień opóźnienia - będą dodatkowe koszty postępowania windykacyjnego, sądowego a następnie komorniczego.

W stosunku do osób uchylających się od terminowej zapłaty możliwe są następujące kroki prawne:
- przekazanie sprawy profesjonalnej firmie windykacyjnej,
- przekazanie sprawy profesjonalnej kancelarii prawnej,
- postępowanie sądowe,
- komornicza egzekucja należności,
- Wpis do Rejestru Dłużników Niewypłacalnych, który wiązać się może m.in. z odmową udzielenia kredytu lub leasingu a nawet całkowitą utratą wiarygodności w kontaktach handlowych.

W związku z tym wzywamy Panią do dobrowolnej zapłaty należnej kwoty w wysokości 94,80 PLN w ciągu 5 dni od dnia otrzymania niniejszej wiadomości. Istnieją dwa sposoby opłacenia należności:

1. Poprzez usługę Dotpay dostępną pod następującym adresem: https://ssl.dotpay.pl/?pid=CY12NK198LUZH4ZQNER4R48HRUHYK9EZ
Prosimy postępować zgodnie z instrukcją wyświetlaną na ekranie oraz podanie adresu email użytego przy rejestracji w serwisie Pobieraczek.pl.

2. Poprzez przelew bankowy na następujące dane:
Nazwa odbiorcy: Eller Service S.C.
Numer rachunku: 36 1600 1303 0004 1002 2832 0150
Tytuł przelewu: Pobieraczek5 - monicabella@interia.pl
Gotowy blankiet wpłaty możecie Państwo wygenerować pod adresem http://www.pobieraczek.pl/przelew.php?eml=hJ1xijqmc81mLL7qrGD1YyQDQtR1FQ==

W razie pytań prosimy o kontakt z biurem obsługi klienta pod adresem bok@pobieraczek.pl

Z poważaniem,
Zespół Pobieraczek.pl
Ja nic z tej stronki nie pobrałam zalogowałam się na tej stronce żeby szybciej pobrać muzyka,a i tak nic się nie udało.Czy ktoś z Was już miał doczynienia z takim mailem,jeśli ktoś może to praoszę o pomoc w tej sprawie co robić dalej.Pozdrawiam.
 
ja dostałem z 30 takich wezwań do zapłaty i na każde odpisałem w tak zawiły sposób że ich pseudo adwokaci sobie odpuścili
 
Dzwoniłem do biura praw konsumenta - pod bezpłatny nr 800-800-008. Powiedzieli mi bym napisal do nich rezygnacje z usługi. Oznajmiłem mu ze to i tak nic nie dziala bo te same pogróżki mi przysyłają. On odpowiedział ze Sąd się już nimi zajął, pogróżki mam usuwać i nie przejmować się. Więc wszystkim radze OLAĆ TO!! Dla pewności zadzwoncie pod ten numer (często jest zajęty) i dla własnego spokoju porozmawiac. :)
 
morob napisał:
Przytaczam tu notatkę prasową Rzecznika Praw Konsumenta, powinno to wszystkich uspokoić, wszystko wyjaśnić.

URZĄD OCHRONY KONKURENCJI I KONSUMENTÓW
Departament Współpracy z Zagranicą i Komunikacji Społecznej


KOSZTOWNE POBIERANIE
Pobieranie gier, filmów, programów „prawie za darmo” – w rzeczywistości może nas słono kosztować. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów radzi, aby przed skorzystaniem z usług portali internetowych dokładnie zapoznać się z regulaminem
[Warszawa, 28 lipca 2009 r.] Blisko 16 milionów polskich internautów, z których każdy spędza w sieci 44 godziny miesięcznie, generuje 3 tysiące odsłon różnych stron (Gemius, 2009). Spędzając tyle czasu w internecie, często korzystamy z usług wielu portali oferujących pobieranie plików z muzyką czy programów komputerowych. Niektóre z nich są darmowe, za inne musimy zapłacić. UOKiK przypomina, że w każdym przypadku powinniśmy upewnić się, czy usługa rzeczywiście nic nie kosztuje i dokładnie zapoznać się z umową bądź regulaminem.
Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów napływają skargi konsumentów na portal pobieraczek.pl, który zachęcał do pobierania plików za darmo. Aby to zrobić, użytkownik musiał zarejestrować się, akceptując regulamin usługi. Wielu konsumentów nie zdawało sobie jednak sprawy z tego, że w tym momencie automatycznie zawierali umowę zobowiązującą do zapłacenia określonej kwoty. Prezes Urzędu wszczęła w tej sprawie postępowanie wyjaśniające, w trakcie którego sprawdzi, czy konsumenci, którzy chcieli skorzystać z takich usług byli wprowadzani w błąd treścią komunikatów reklamowych oraz czy przedsiębiorca stosuje klauzule niedozwolone. Zgodnie z prawem, zamieszczane przez przedsiębiorców informacje o produkcie lub usłudze muszą być prawdziwe. Dodatkowo konsument powinien mieć zawsze jasną i rzetelną informację o cenie danej usługi. UOKiK przypomina o podstawowych zasadach dotyczących nie tylko zakupów w sieci.
Przed zawarciem umowy na odległość konsument powinien zostać poinformowany m.in. o:
• imieniu i nazwisku przedsiębiorcy;
• cenie i zasadach jej zapłaty;
• koszcie, terminie i sposobach dostawy;
• prawie odstąpienia od umowy w terminie 10 dni;
• miejscu i sposobie składania reklamacji;
• prawie wypowiedzenia umowy.
Po zawarciu umowy wszystkie te dane przedsiębiorca powinien potwierdzić na piśmie. Urząd podkreśla, że jednym z podstawowych praw konsumentów korzystających z usług portali oferujących pobieranie plików czy kupujących w Internecie, jest prawo do odstąpienia od umowy w ciągu 10 dni. Warto pamiętać, że jeżeli nie otrzymamy od przedsiębiorcy pisemnego potwierdzenia wszystkich wymaganych przepisami danych, termin ten wydłuża się do trzech miesięcy. Odstępujemy od umowy, składając odpowiednie oświadczenie na piśmie, podając swoje dane - nie musimy przy tym wskazywać powodu. Pamiętajmy, że przedsiębiorca nie ma prawa pobierać od nas opłat za odstąpienie od umowy.
Urząd przypomina, że przedsiębiorca oferujący darmowe produkty lub usługi, za które w rzeczywistości konsument musi zapłacić, wprowadza w błąd, a jego działanie jest nieuczciwą praktyką rynkową. Konsument, który został w ten sposób poszkodowany może dochodzić roszczeń na drodze sądowej. W takim przypadku to przedsiębiorca musi udowodnić, że udzielił jasnej i rzetelnej informacji. Ponadto, zgodnie z prawem, każdy konsument będzie mógł zażądać od przedsiębiorcy: zaniechania praktyki, usunięcia jej skutków oraz naprawienia wyrządzonej szkody – w szczególności żądania unieważnienia umowy.
W przypadku każdej spornej sytuacji z przedsiębiorcą lub wątpliwości związanych z zawarciem umowy konsumenci mogą liczyć na pomoc miejskich i powiatowych rzeczników konsumentów. Bezpłatne porady udzielane są również pod numerem infolinii 0 800 800 008 begin_of_the_skype_highlighting**************0 800 800 008******end_of_the_skype_highlighting.
Dodatkowe informacje:
Małgorzata Cieloch, Rzecznik prasowy UOKiK
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. (22) 827 28 92, 55 60 106, 55 60 430
Fax (22) 826 11 86
E-mail malgorzata.cieloch@uokik.gov.pl

Witam.I ja mam z nimi problem gdzie nigdy niczego nie ściągałam nawet nie wiem co to za "pobieraczek" a prze dwa miesiące mnie nękali meilami i teraz mam spokój,ale n ie wiem na jak długo...info które przeczytałam i inne komentarze dają mi pogląd na sprawę ,skorzystam z każdej formy pomocy,dziękuję
 
witam
tez mam problem z tymi emaliami od firmy przebieraczek, nic z niej nie było pobierane ale emalie przychodzą, po pierwszym odpisałem im tak, gdzieś znalazłem na forum:
Dnia 05.09.2010 z komputera o adresie IP xxxxxxxxxxxxx zgodnie z Państwa regulaminem wyraziłem chęć zawarcia umowy
o świadczenie przez firmę usług okresowych
polegających na możliwości korzystania ze strony pobieraczek.pl
w zamian za miesięczny abonament.
Ponieważ do dnia dzisiejszego umowy nie dostałem
(wg. prawa umowa taka powinna zostać sporządzona na piśmie)
a ponadto otrzymuję od firmy e-maile z pogróżkami
rezygnuję z wyrażonej akceptacją regulaminu chęci
podpisania umowy. Informuję również, że jakakolwiek dalsza
korespondencja na podany w trakcie rejestracji e-mail
będzie zgłaszana odpowiednim organom ścigania
jako próba zastraszenia i wymuszania świadczenia nienależnego
oraz jako naruszenie podlegających ochronie danych osobowych.

P jakimś czasie dostałem znowu emalia tak samo odpisałem
A oni :
Szanowny Panie,

Informujemy, iż złożone przez Pana oświadczenie o odstąpieniu od zawartej ze spółką Eller Service umowy jest bezskuteczne, gdyż zostało złożone po terminie.

Spółka Eller Service działa na podstawie ustawy z dnia 18 lipca o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. nr 144, poz. 1204). Przepisy powyższej ustawy stanowią podstawowe źródło wzajemnych praw i obowiązków stron związanych z wykonywaniem działalności polegających na świadczeniu i odbiorze usług drogą elektroniczną i stanowią lex specialis w stosunku do innych regulujących stosunki polegające na świadczeniu usług ustaw, w tym co wynika z brzmienia art. 11 ustawy w szczególności przepisów kodeksu cywilnego.

Art. 8 ust. 4 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną stanowi, iż usługodawca świadczy usługi drogą elektroniczną w sposób zgodny z regulaminem. Należy nadmienić, iż regulamin jest cały czas dostępny na stronie internetowej i każdy użytkownik przed podjęciem decyzji o zawarciu umowy powinien zapoznać się z jego treścią. Zgodnie z § 4 Regulaminu regulującym sposób zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną umowa zostaje zawarta poprzez rejestrację danych potencjalnego usługobiorcy oraz faktyczne zlecenie realizacji usługi Usenet na wskazanej na stronie formularzu rejestracyjnym.

Wskazać należy, iż ani powyższy Regulamin, ani ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną nie zastrzegają dla ważności umowy ani formy pisemnej, ani tym bardziej pisemnego potwierdzenia jej istotnych elementów - zgodnie z treścią art. 2 pkt 4 ustawy świadczenie usługi drogą elektroniczną to wykonanie usługi świadczonej bez jednoczesnej obecności stron (na odległość) poprzez przekaz danych na indywidualne żądanie usługobiorcy, przesyłanej i otrzymywanej za pomocą urządzeń do elektronicznego przetwarzania, włącznie z kompresją cyfrową, i przechowywania danych, która jest w całości nadawana, odbierana lub transmitowana za pomocą sieci telekomunikacyjnej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. - Prawo telekomunikacyjne.

Wobec powyższego podnoszony przez Pana argument dotyczący obowiązku potwierdzenia przez usługodawcę na piśmie informacji, o których mowa w art. 9 ust. 1 ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz.U. 2000, nr 22, poz. 271) jest bezpodstawny i nie znajduje uzasadnienia.

Należy zwrócić uwagę na fakt, iż zadaniem przepisów ustawy z 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz odpowiedzialności za produkt niebezpieczny (Dz.U. Nr 22, poz 271 ze zm.) jest implementacja postanowień Dyrektywy 97/7/WE Parlamentu Europejskiego i Rady o ochronie konsumentów w umowach zawieranych na odległość.

Z godnie z art. 5 Dyrektywy 97/7/WE przedsiębiorca jest zobowiązany dostarczyć potwierdzenie wymaganych informacji w formie pisemnej lub w taki sposób aby były one dostępne na innym trwałym materiale. Stanowi to wyraźne przeciwstawienie ulotnego sposobu przekazania tych samych informacji przed zawarciem umowy (np. telefonicznie) oraz po zawarciu umowy (na materiale trwale przechowującym informacje). Nacisk jest zatem położony na trwałość nośnika informacji, a nie na formę pisemną.

Nowelizacji ustawy z 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za produkt niebezpieczny, dokonała korekty wykładni gramatycznej art. 9 ust. 3, gdyż zgodnie z argumentem a fortiori, skoro dla usług finansowych, przy których poziom ochrony konsumenta jest wyższy, (szerszy zakres informacji, dłuższy termin do odstąpienia od umowy, bezterminowe przedłużenie terminu do odstąpienia w braku potwierdzenia) dopuszcza się potwierdzenie na piśmie oraz innych , trwałych nośnikach, tym bardziej taki sposób potwierdzania jest adekwatny dla umów zawieranych drogą elektroniczną. W myśl postanowień ustawy za trwały nośnik informacji należy uznać twardy dysk komputera, w związku z czym za spełnienie obowiązku potwierdzenia informacji należy uznać udostępnienie informacji w postaci elektronicznej w taki sposób aby było możliwe zapisanie jej na twardym dysku konsumenta.

Ponadto wskazać należy, iż z natury stosunku prawnego, jakim jest świadczenie usług „Usenet”, wynika, że jego byt realizuje się poprzez dostęp do sieci Internet oraz posiadanie stacji roboczej (komputera) wyposażonego w system operacyjny, na którym możliwe jest użytkowanie udostępnianych na rynku programów komputerowych realizujących funkcję czytnika Usenet. Wobec powyższego sprzecznym z właściwością stosunku prawnego byłoby uzależnianie ważności takiej umowy od potwierdzania jej istotnych elementów usługobiorcy w tradycyjnej pisemnej formie. Wskazać należy, iż fakt zawarcia umowy z Eller Service został potwierdzony poprzez rejestrację i akceptację warunków Regulaminu, wobec czego nie było potrzeby ponownego ich przesyłania, tym razem w tradycyjnej formie pisemnej.
Powyższe stanowisko jest zgodne ze stanowiskiem Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, co potwierdza wypowiedź urzędnika UOKIK w audycji radiowej dostępnej pod adresem:
http://www.radiozet.pl/var/ezflow_site/storage/original/audio/20181b53704d6f5a26eb55990f9c9f6a.flv
W świetle powyższego, zgodnie z § 4 ust. 6 Regulaminu odstąpienie od umowy możliwe było tylko i wyłącznie w terminie 10 dni od dnia jej zawarcia, a w chwili obecnej składanie przez Pana w tym zakresie oświadczeń nie wywołuje już zamierzonych przez Pana skutków prawnych.

W przypadku dalszych pytań prosimy o kontakt telefoniczny z numerem 58 553 12 32.

Z wyrazami szacunku,
Zespół Pobieraczek.pl
I zobaczymy ...
 
Na ich stronie jest ewidentny cennik

Z każdym pakietem: anonimowy i szybki dostęp oraz znakomite oprogramowanie !
5GB miesięcznie
10GB miesięcznie
20GB miesięcznie
7,90 zł miesięcznie*
9,90 zł miesięcznie*
19,90 zł miesięcznie*
ważność: 12 miesięcy
ważność: 9 miesięcy
ważność: 3 miesiące

Moim zdaniem problem polega na nieprzeczytaniu REGULAMINU, który został zaakceptowany :)
 
cennik, cennikiem, ale to nie jest spór o cennik, tylko o czas rezygnacji z usługi, pobieraczek twierdzi że czas rezygnacji z usługi jest okres 10 dni darmowych, gdzie interpretacja 10 dni darmowych powinno być darmowe, a po tym okresie powinien nastąpić ustawowy okres wypowiedzenia umowy z okresem 10 dni od zawarcia umowy. Czyli testujemy 10 dni za darmo, po tym okresie mamy 10 dni ustawowe do rezygnacji, tak w uproszczeniu i o to właśnie ten spór, dobrze że w UOKIK są ludzie którzy ten chwyt rozumieją.
 
Mam ten sam problem.Mój brat podał fałszywe dane i teraz wszscy możemy mieć problem.Napiszcie co teraz zrobić
 
nic wam się nie stanie, sami są oszustami więc do sądu was nie podadzą bo wyszło by na jaw to co oni robią
 
dawciofaust napisał:
nic wam się nie stanie, sami są oszustami więc do sądu was nie podadzą bo wyszło by na jaw to co oni robią

chciałabym zapytać czy nie sadzisz że zamiast odpisywać im na każdego maila i wykłocać się z ich adwokatem nie lepiej poprostu ich zignorować? ja nie znam za dobrze prawa i nie potrafię im odpowiadać w żaden zawiły sposób na każde ich wezwanie do zapłaty ani argumentować dlaczego nie mają racji. jeśli faktycznie ich spławiłeś to napisz proszę jak to się robi...
a i jeszcze jedno co sądzisz o mojej sytuacji. Zarejestrowałam się podając nie prawdziwe dane w dodatku z komputera z pracy a pracuje w dużej instytucji Państwowej... chyba nie mam co się obawiać nawet jeśli faktycznie zidentyfikowali by sieć po nr ip? a i znam treść pierwszych 3 maili od pobieraczka potem już nikt nie cytuje co do niego pisali i czy coś wogóle pisali...??? uzyskałam także info że ani razu żadnej sprawy nie zgłosili do sądu ani prokuratury... MYŚLE ŻE TO NACIĄGACTWO
 
1. Podałeś nie prawdziwe dane firmie o nie prawdziwych usługach to zupełnie tak jak ja. A to że ich nie zignorowałem to tylko dla tego że się nudziłem :) i nie miałem co robić tylko odpisywać.
2. W swoim regulaminie (którego chyba nikt nie przeczytał [zajmuje to ok,4h]) zapisali ze nie zarejestrują twoje IP a w e-mailu zapewne podali IP i dokładny czas rejestracji.

Więc złamali tzw. przez nich "umowę" więc możesz od niej odstąpić.

Ja mam 14 lat :) więc i tak choćby nie wiem co to nic mi nie zrobią, bo dzieci do 13 lat robią to "nieświadomie" a dzieci od 14 do 18 lat robią to "świadomie" ale tylko w tedy gdy zgodzą się na to ich rodzice - a ja się swoich nie pytałem

3. IP instytucji... zapewne jest to internet rozsyłany przez router do poszczególnych komputerach czyli LAN lub WLAN więc marne szanse że uwodnili by 1 komputerowi z przypuśćmy 50 że się zarejestrował a ten wzór do wysłania żeby się odczepili to [czekaj chwile]
 
Witam
Mam 2 cytaty.
Nim wpłacę pieniądze chciałbym,
żeby wasza szanowna kancelaria się do nich ustosunkowała i wyjaśniła te niejasności

1. Cytat z waszej strony:
"Anonimowość
Państwa prywatną sprawą jest to jak spędzacie swój wolny czas. Dlatego
nasza technologia zapewnia, aby zarówno adres IP jak i pobrane przez
Państwa pliki nie były nigdzie rejestrowane. Gwarantujemy anonimowość,
która się Państwu należy."

2. "Adresy IP, z którego nastąpiło złożenie zamówienia oraz prowadzona
była korespondencja zostały zapisane razem z dokładnym czasem tych
czynności."

W związku z tymi cytatami które świadczą o nieprzestrzeganiu przez Was warunków rejestracji = umowy jestem zmuszony odstąpić od umowy, argumentuję to właśnie tymi czynami, co więcej jeżeli tego typu wiadomości się powtórzą zmuszony będę zawiadomić prokuraturę o popełnieniu przestępstwa, mianowicie wyłudzenia pieniędzy w kwocie 94.80 PLN.

Dodam też że, reklama "10 dni za darmo" to informacja nie prawdziwa
Co więcej nie zapłacę za nic czego nie używałem mianowicie nie pobrałem za waszym pośrednictwem nawet kilobajta pliku. Powinniście po tym "10 dniowym" okresie próbnym wysłać do mnie coś w rodzaju przedłużenia umowy.

Reasumując odstępuję od umowy, co prawda po czasie ale ze względu na złamanie warunków umowy, nie zamierzam uiścić zapłaty.

Z poważaniem
Bartłomiej P.

Oczywiście podajesz w miejsce "moich" danych swoje NIEPRAWDZIWE dane.
Powinno pomóc a jeśli nie to się nie martw bo pozwu nie będzie. Ktoś podobno dał prawdziwe dane i wysyłają mu listowne wezwania do zapłaty ale tym też bym się nie przejmował albo bym je im odesłał.

(Chcę zostać prawnikiem :) )
 
Witam. Ja też dostałem takiego mejla i widze na tym forum że to nie tylko ja. Zastanawia mnie tylko czemu nikt jeszcze nie zają sie usunieciem pobieraczka z internetu bo oni tylko straszą i oszukują innych ludzi.
 
Witam
Ja również mam podobny problem. Ściagałam córce piosenki do szkoły i zarejestrowałam sie na Pobieraczku,nawet nie wiem czy sciągnełam jakaś piosenke czy nie bo nie pamiętam, oczywiscie regulaminu nie przeczytałam i dzisiaj dostałam maila z wezwaniem do zapłaty. Z tego co kojarze podałam fałszywe dane wiec rozumiem ze mam nie odpisywac na ich maile i nie mogą mi nic zrobic?
 
ja to olewam bo na innych stronach tego typu żeby coś ściągnąć trzeba najpierw wysłać smsa. próbowałem przeczytać w nocy ten ich cały regulamin (umowę) i zanim dotarłem do paragrafu 3 zapomniałem co było w pierwszym więc przeczytanie tego całego jest dla mnie stratą czasu bo nie jest możliwe przeczytać to arcydzieło w całości i je zrozumieć.
 
Status
Ten wątek został zamknięty.
Powrót
Góra