Przerwanie Stażu z UP, a umowa śmieciowa

• Autor wątku Autor wątku blah
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
B

blah

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
1
Dobry wieczór!
Wiem, że temat był przewijany milion razy, ale nie znalazłam konkretnej odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie.
Jestem na stażu z UP, jednak firma w której już pracuję od dwóch miesięcy, powiedzmy, hmm... delikatnie... jest kiepska - nie ważne czemu, wolę się nie wypowiadać, żeby nie było kłopotów;p

Postanowiłam to przerwać i czytając regulamin stażu, który podpisałam to jeżeli go przerwę:
1. bez przyczyny, takie moje 'widzimisię' to ponoszę koszty UP (badania, dojazdy, itp) - ok rozumiem, wszystko zwracam, ale stypendium moje, bo to moja zapłata za wykonaną pracę
2. w przypadku podjęcia pracy zarobkowej, staż automatycznie jest przerwany, a stażysta traci status bezrobotnego - też rozumiem, ale:

Pytania:
- czy absurdalna umowa o dzieło się w to wlicza choćby za 5 zł na złożenie dwóch długopisów?
- czy absurdalna umowa zlecenie za 5 zł też się w to może wliczyć?
- czy UP ma jakieś wymagania odnośnie umów i wyrażania zgody na przerwanie stażu?
- czy po wykonanym zleceniu/dziele jestem w stanie się zarejestrować ponownie, mimo, że w krótkim czasie przerwę staż, rozpocznę pracę na absurdalnie krótką umowę i znowu będę bezrobotna?

Pozdrawiam!

Ostatnia edycja:
Szkoda zatem, że nie wczytałeś się uważniej, bo odpowiedzi na te pytania już wielokrotnie padły... chociażby tutaj http://forumprawne.org/zabezpieczenie-spoleczne-zus-pomoc-spoleczna/50442-rezygnacja-ze-stazu-6.html... i tutaj http://forumprawne.org/prawo-pracy/505606-staz-imienny-umowa-zlecenie.html... i tutaj http://forumprawne.org/prawo-pracy/389545-staz-z-urzedu-pracy-rezygnacja-nowa-praca.html
blah napisał:
- czy UP ma jakieś wymagania odnośnie umów i wyrażania zgody na przerwanie stażu?