Reklamacja dysku twardego

  • Autor wątku Autor wątku marek1807
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
Greg nie wiem jak to zrobiłeś, ale bardzo Ci dziękuję;) Dzisiaj idę do sklepu i załatwiam sprawę od nowa;) A dostane ten czy inny dysk? produkują jeszcze takie?
 
:)
nie ma problemu:)
skoro pisemnie zobowiązali się na 36m gwarancji,to powinni się z tego wywiązać nawet bez przedłużania tej gwarancji w WD:]
co do wymiany,to zależy czy wyślą do swojego dostawcy czy też od razu do WD.
Myślę że zarówno WD jak i dostawca zrobią wymianę na model AAKS, to odnowiona wersja, o obniżonej głośności, wraz z paroma nowościami:)
Nawet jak wymienią na identyczny,to będzie bez znaczenia, gdyż będzie sprawny:)
Dyski z wymian (WD) również są w folii, a ich gwarancja jest przedłużona o czas pobytu w serwisie, chyba że okres gwarancji jest krótszy niż 90dni, wtedy do 90 wydłużają.
90% sklepów przedłuża gwarancję o czas pobytu w serwisie i jest to zgodne z prawem,ale potem możesz składać reklamację z ustawy, gdzie po wymianie dysku na inny, niezgodność biegnie od nowa (tutaj lepiej się wypowie "rafał_26") , ja mogę pomóc raczej w kwestii technicznej

pozdrawiam serdecznie
 
i podoba mi się ten podział "obowiązków";
 
A mi podobają się efekty podziału tych obowiązków;) greg dobrze że powiedziałem iż znajomy wydłużył mi gwarancje? WD nie doczepi się?
 
Migdal napisał:
A mi podobają się efekty podziału tych obowiązków;) greg dobrze że powiedziałem iż znajomy wydłużył mi gwarancje? WD nie doczepi się?
nie ma do czego.
Moim zdaniem to jakiś jeleń sprzedał,bo powinni ci reklamacje uznać, ponieważ Tobie sprzedali dysk na 36m gwarancji.
Nie doczepią się, bo wydłużona jest gwarancja prawidłowo,to tego wysłałem też zapytanie o to, do WD przez formularz.
Więc będą mieli informacje dlaczego jest taka a taka gwarancja:)
 
I jak wygląda obecnie sprawa z tym dyskiem twardym?
 
Powiedział mi kolo że wyśle go ponownie do serwisu. Pewnie znowu miesiąc czekania:/ Serwis WD jest w Polsce?
 
Punkt zbiorczy jest na Szyszkowej w wawie.
wymiana nie trwa długo. kilka dni od otrzymania dysków.
Mi wymienili raz po 9 dniach,a innym razem po 4ech.
ale to różnie bywa naprawdę
 
Można w jakiś sposób śledzić drogę mojego dysku w serwisie? Chciał bym wiedzieć kiedy doszedł do serwisu i kiedy z niego wyszedł.
 
nie bardzo. bo musiałbyś znać numer reklamacji WD oraz podany do zgłoszenia nr. telefonu...
tak więc tylko nadawca by to wiedział.
 
Greg, sprawdzisz mi ten dysk? Coś mi tu nie gra, na dysku który dostałem dzisiaj(nowy) jest napisane tak: "Date:21 NOV 2009 H" mniemam że jest to data produkcji tylko na stronie producenta po wpisaniu nr. seryjnego widnieje notka że gwarancja kończy się 04/10/2010.

Serial: WMANU1666229
 
Dyski przez WD są wymieniane, gwarancja jest dobijana do oryginalnej gwarancji, nigdy nie jest nowa.
gwarancja jest ważna do 4.10.2010

WD może Ci dać dysk produkowany w 2009 jako wymianę gwarancyjną i jest to zgodne z prawem.
Ale w sumie, okres powinien się pokrywać z oryginalną datą.
Otrzymałeś dokument z WD o wymianie dysku ?
Jeśli nie,to domagaj się go z serwisu, bo inaczej, może się okazać, że Twój sprzedawca zrobił wałek z dyskiem.
Papiery muszą dać.
 
Do : Migdal

W zaistniałej sytuacji istnieje kilka możliwości dochodzenia swoich praw. Najkorzystniejszą z nich wydaje się być skorzystanie z ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym:

Art. 4. 1. Praktyka rynkowa stosowana przez przedsiębiorców wobec konsumentów jest nieuczciwa, jeżeli jest sprzeczna z dobrymi obyczajami i w istotny sposób zniekształca lub może zniekształcić zachowanie rynkowe przeciętnego konsumenta przed zawarciem umowy dotyczącej produktu, w trakcie jej zawierania lub po jej zawarciu.
2. Za nieuczciwą praktykę rynkową uznaje się w szczególności praktykę rynkową wprowadzającą w błąd oraz agresywną praktykę rynkową, a także stosowanie sprzecznego z prawem kodeksu dobrych praktyk, jeżeli działania te spełniają przesłanki określone w ust. 1.
...
Art. 5. 1. Praktykę rynkową uznaje się za działanie wprowadzające w błąd, jeżeli działanie to w jakikolwiek sposób powoduje lub może powodować podjęcie przez przeciętnego konsumenta decyzji dotyczącej umowy, której inaczej by nie podjął.
2. Wprowadzającym w błąd działaniem może być w szczególności:
1) rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji;
...
3. Wprowadzające w błąd działanie może w szczególności dotyczyć:
...
3) obowiązków przedsiębiorcy związanych z produktem, w tym usług serwisowych i procedury reklamacyjnej, dostawy, niezbędnych usług i części;
...
Art. 12. 1. W razie dokonania nieuczciwej praktyki rynkowej konsument, którego interes został zagrożony lub naruszony, może żądać:
1) zaniechania tej praktyki;
2) usunięcia skutków tej praktyki;
3) złożenia jednokrotnego lub wielokrotnego oświadczenia odpowiedniej treści i w odpowiedniej formie;
4) naprawienia wyrządzonej szkody na zasadach ogólnych, w szczególności żądania unieważnienia umowy z obowiązkiem wzajemnego zwrotu świadczeń oraz zwrotu przez przedsiębiorcę kosztów związanych z nabyciem produktu;
5) zasądzenia odpowiedniej sumy pieniężnej na określony cel społeczny związany ze wspieraniem kultury polskiej, ochroną dziedzictwa narodowego lub ochroną konsumentów.

Jeżeli chodzi o zapis ""Wszelka odpowiedzialność firmy XXX wynosi nie więcej niż 12 miesięcy...", to stanowi on bez wątpienia klauzulę abuzywną (niedozwoloną) i nie wiąże konsumenta.

pozdrawiam,
-SKP.
 
Tak, otrzymałem papier podwierdzający wymiane dysku na nowy. Data wydania dokumentu 16.12.2009. Wydaje mi się że przedłuzyli okres gwarancji o pobyt dysku w serwisie czyli z 20.07.2010 do 04.10.2010. Dysk byl w serwisie od 23.10.2009 do 16.12.2009.
 
Migdal napisał:
Tak, otrzymałem papier podwierdzający wymiane dysku na nowy. Data wydania dokumentu 16.12.2009. Wydaje mi się że przedłuzyli okres gwarancji o pobyt dysku w serwisie czyli z 20.07.2010 do 04.10.2010. Dysk byl w serwisie od 23.10.2009 do 16.12.2009.

Wątpie.
nikt tyle nie trzyma. czas na wymianę mieści się w 14 dniach roboczych.
Zwykle wymieniają szybciej.
Mógłbyś mi podesłać na maila skan tego dokumentu?
 
Wiem już co jest:]
Zwykle WD wymienia dyski przedłużając gwar. o pobyt w serwisie lub o 90dni, w zależności czy gwarancji zostało więcej niż 90.
Wtedy ten dysk będzie miał unormowaną gwar:) po kilku dniach od otrzymania
 
Greg to było tak, po raz pierwszy dysk oddałem do serwisu 23.10 i był tam trzy tygodnie, gdy odesłali mi go z nie uznana gwarancja wysłalem go do nich jeszcze raz następnego dnia i tam spędził kolejne trzy tygodnie. Dlatego tak długo go nie miałem. Czyli wszystko zgodnie z prawem?
 
Migdal napisał:
Greg to było tak, po raz pierwszy dysk oddałem do serwisu 23.10 i był tam trzy tygodnie, gdy odesłali mi go z nie uznana gwarancja wysłalem go do nich jeszcze raz następnego dnia i tam spędził kolejne trzy tygodnie. Dlatego tak długo go nie miałem. Czyli wszystko zgodnie z prawem?

Widzisz, coś tu jest nie tak.
Serwis WD nie przyjmuje dysków bez poprawnego (ważnego s/n).
Nie możesz wydrukować zgłoszenia/rma ,bo widnieje informacja, że dysk po gwarancji jest.
Moim zdaniem go przetrzymali mocno, czekali pewnie aż się kilka dysków WD zbierze i dopiero wysłali do serwisu.
To jednak podaj mi skan dokumentu:]
Jeśli dysk jest po gwarancji,w systemie widać od razu (przecież po to ją przedłużałem,żeby mogli wysłać).
Ale skoro przedłużyli,to ok, niech tak zostanie.
Możliwe, że WD uznało poprzednie zgłoszenie i obecne, jako niekompetentne zgłoszenie sprzedawcy (nie powiem jak możnaby ich określić bo dostanę bana) i wydłużyli o całkowity czas w serwisie.
 
Wieczorkiem podeślę skan.

Już wysłane;)
 
Ostatnia edycja:
Powrót
Góra