Mona, dzięki za linka, spojrzałem na tą stronę, ale muszę zapoznać się z nią bliżej. Z tego co widzę, to zespół tej strony ujednolica ustawy, co dałoby już jakiś obszar danych do analizy.
Chciałbym zaznaczyć, że nie jestem prawnikiem i nie mam o tym zielonego pojęcia. Dlatego tutaj jestem, żeby się czegoś dowiedzieć. Na przykład nie wiedziałem o tym prawie wekslowym. Czy jest więcej takich aktów? Czy są one dostępne w postaci elektronicznej? Czy jest wypis ustaw czy aktów prawnych, które są obecnie obowiązujące? Jakaś lista aktualnych przepisów prawa?
Rozumiem, że z tego wynika, że są obszary prawa, których normalny człowiek nie zrozumie, chociaż musi się do tego prawa stosować. Po to są prawnicy żeby to prawo objaśniać prawda? Mnie natomiast interesuje analiza jak największej ilości aktów prawnych pod kątem powiązań i sprzeczności.
Panie Januszu, mam nadzieję, że w trakcie dyskusji uda mi się i Pana przekonać do tego, że taka analiza jest możliwa i że będzie można z niej wyciągnąć ciekawe wnioski. Jeżeli jednak okaże się to niemożliwe, mam nadzieję, że będzie miał Pan udział, jako osoba kompetentna jeżeli chodzi o prawo, w udowodnieniu takiej możliwości.
Nie mam w planach robić żadnych rewolucji ani rzucać się z motyką na Słońce. Na razie jestem tutaj aby dowiedzieć się jak najwięcej na temat, którego nie znam tak dobrze jak zapewne większość tutejszych bywalców. Mam za to wiedzę na temat tego co się da a czego się nie da zrobić w Informatyce i służę to wiedzą każdemu kogo ten temat zainteresuje.