Skąd uzyskać ubezpieczenie zdrowotne?

• Autor wątku Autor wątku Studenciak_22
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
S

Studenciak_22

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
8
Witam. Jeśli podobny temat już był to przepraszam z góry,

Mam takie pytanie. Jestem studentem i potrzebuję do szpitala zaświadczenie o ubezpieczeniu zdrowotnym. Mój ojciec jest emerytem, moja mama jeszcze pracuje. Nie wiem czy ona mnie ubezpiecza, ale myślę, że nie. Natomiast jakieś ubezpieczenie mieć muszę. Czy jest jakaś możliwość bym sam uzyskał to zaświadczenie? Jeśli tak to gdzie musiałbym się po nie udać. Zależy mi na tym, gdyż nie chciałbym aby rodzice mnie przesłuchiwali na co mi ten papierek..

Studiuję dziennie

W szpitalu powiedzieli ze od rodziców z pracy..no ale jak wyglada syt napisalem wyzej

Ostatnią edycję dokonał moderator:
Studenta, który już ukończył 26. rok życia albo po prostu nie podlega ubezpieczeniu zdrowotnemu z innego tytułu, do ubezpieczenia zgłasza uczelnia, przy czym musi on sam o to wystąpić składając jednocześnie oświadczenie potwierdzające nie-podleganie ubezpieczeniu zdrowotnemu z innego tytułu:)

W zaświadczeniu nie pisze się po co jest ono wydane i do jakich celów leczniczych więc możesz spokojnie poprosić rodziców o takie zaświadczenie. Zaświadczenia są powszechnie wymagane więc możesz powiedzieć im że wybierasz się np. do stomatologa i potrzebujesz.

No a jak moj tata jest emerytem, to gdzie je on dostanie?

ja mam 23 lata

Ostatnią edycję dokonał moderator:
Jeśli zgłosił Cię przy sobie do ubezpieczenia to w ZUSie jeśli nikt Cię nie zgłosił -często się zdarza -oboje rodzice myślą że ta druga osoba zgłosiła:grin: - to muszą Cię szybko zgłosić jest to bezpłatne.

Czyli mogę jechać do ZUSU i sam o takie poprosic?

Nie Pan - Rodzic-emeryt. Lub matka w miejscu pracy.

Oki, dzięki za informacje;) Szkoda, że sam nie mogę;)

Ale tak czy siak na razie musi mieć Pan ubezpieczenie "przy rodzicu", bo nie da się żyć bez korzystania z usług systemu ochrony zdrowia.