Sprawy związane z moją Babcią

• Autor wątku Autor wątku kubello
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
K

kubello

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
3
Witam, problem jest następujący, i wynika on z mojej nieznajomości prawa niemiecko - polskiego, kiepskiej znajomości języka oraz odległości jaka dzieli mnie od mojej Babci.

Zacznę od początku. Moja Babcia posiada obywatelstwo Niemieckie i Polskie. Nie wiem czy jest to właściwe sformułowanie, ale jest ubezwłasnowolniona z powodu demencji starczej, posiada wyznaczonego przez sąd opiekuna (sąd nie zgodził się na moją opiekę, pewnie dlatego że nie pracuję oficjalnie i jestem studentem) i przebywa obecnie w Niemieckim domu starości (heim). Opiekun ten rozporządzał także majątkiem Babci - mieszkanie w Polsce dał do wynajęcia firmie, a Niemieckie zlikwidował. Obecnie opiekun Babci z którym kontaktowałem się mail'owo (przedstawiał mi skany dokumentów z Niemieckiego sądu), stwierdził że rezygnuje z tej funkcji i przejmuje ją ktoś inny (czekam na kontakt).

Moja Babcia po namowach zdecydowała że chciałaby się przeprowadzić do Polskiego domu spokojnej starości - abyśmy byli bliżej siebie (jestem jedyny z rodziny). Chciałaby otrzymywać rentę do Polski na utrzymanie w tym ośrodku.

Czas na procedurę - szczerze mówiąc to czuję się jak dziecko we mgle w tej sprawie.

1. Czy Babcia otrzyma Niemiecką rentę w Polsce?
2. Co muszę załatwić aby tak się stało z tą rentą?
3. Czy mogę ot tak pojechać i zabrać babcię do Polski? (w sytuacji kiedy nie ma tego opiekuna)
4. Jeżeli nie mogę tego zrobić ot tak, to gdzie i jak mogę to załatwić? Z kim powinienem się kontaktować, dopóki nie ma opiekuna przydizelonego?
5. Czy po takiej operacji Babcia będzie mogła dalej zarządzać swoim mieszkaniem? - Babcia chce abym to ja się nim zajmował. Nie chodzi tu o przepisanie, ale o nadanie mi praw do zarządzania.
6. Czy Babcia może dalej spisać testament w obecności notariusza czy potrzeba jakichś dodatkowych zabiegów?