Sprzedawca nie odbiera reklamacji na niezgodność towaru

  • Autor wątku Autor wątku zbyhoo-w
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
Z

zbyhoo-w

Nowy użytkownik
Dołączył
03.2011
Odpowiedzi
2
Witam
Kupiłem wadliwy skraplacz klimatyzacji do samochodu, który skorodował po niecałych 2 latach (w nowych autach wytrzymują zirka 10 lat). Udałem się do sklepu, sprzedawca odmówił przyjęcia zawiadomienia o stwierdzonej niezgodności towaru z umową, na moją informację, że wyślę pismo pocztą odparł, że go nie odbierze. Wysłałem pismo listem poleconym (22 marca, a 2 lata od daty zakupu minęły 26 marca), ale bez potwierdzenia odbioru. Czekam teraz czy przyjdzie zwrot przesyłki. Jeśli tak się stanie to czy zostanie spełniony warunek zawiadomienia sprzedawcy o stwierdzonej niezgodności? Dodam, że w sklepie zapoznał się z treścią tegoż zawiadomienia, jednak nie mam na to świadków.
Zbyszek
 
Ostatnia edycja:
Ponawiam pytanie - czy ktoś ma wiedzę na ten temat? Jeśli powiadomienie sprzedawcy o stwierdzonej niezgodności towaru z umową jest skuteczne w momencie dostarczenia pisemnego zawiadomienia o takowej to wystarczy, że sprzedający będzie sie uchylał od odebrania przesyłki i całe prawo konsumenta do reklamowania wadliwego towaru biorą diabli :-( Czy tak jest w istocie?
 
Nic podobnego. Uprawnienie do reklamowania towaru przysługuje jeśli wada zostanie ujawniona w terminie 2 lat od dnia wydania towaru i jeśli od tego momentu zostanie to zgłoszone sprzedawcy, a więc uprawnień Pan nie utracił. Sprzedawca ma obowiązek przyjąć i ustosunkować się do żądania w reklamacji w terminie 14 dni. Proszę wysłać reklamację listem poleconym ze ZPO na adres przedsiębiorcy, a osobna przesyłką skraplacz - jeśli nie odbierze to i tak doręczenie będzie skuteczne - albo zwrócić się do Rzecznika Konsumentów - uświadomi sprzedawcy istnienie prawa :)

Podstawa prawna:

Art. 8. 1. u.sp.kons. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia. ...

Art. 10. 1. Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego towaru kupującemu; termin ten biegnie na nowo w razie wymiany towaru. Jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana, strony mogą ten termin skrócić, jednakże nie poniżej jednego roku.

Art. 9. 1. Kupujący traci uprawnienia przewidziane w art. 8, jeżeli przed upływem dwóch miesięcy od stwierdzenia niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową nie zawiadomi o tym sprzedawcy. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie zawiadomienia przed jego upływem.
 
Powrót
Góra