Studia i spłata należności.

• Autor wątku Autor wątku maciek4900
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
M

maciek4900

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
8
Witam,

Nie znam się kompletnie na prawie, dlatego piszę tutaj.

Otóż sprawa jest taka, że zacząłem studia niestacjonarne w październiku 2010 roku, przerwałem je w grudniu 2010r. Niestety nie wypisalem się oficjalnie ze studiów, nie wiedziałem, że trzeba coś takiego robić.

Po pół roku wysłali do mnie pismo, że skreślają mnie z listy studentów i tyle(niestety nie mam już tego pisma).

Ostatnio byłem w szkole po świadectwo ukończenia szkoły i dowiedziałem się, że jestem im winien 1800zł( 4 czesne od grudnia 2010r do marca 2011r, 4x450zł) + 455,22 zł odsetek.

Dzisiaj dostałem pismo, że mam 14 dni do zapłaty należności na ich konto. Co mam w takim przypadku robić? Nie ma na to jakiegoś przedawnienia? Słyszałem o 2 letnim, ale akurat 2 lata temu jak mnie wyrzucili ze studiów mija w tym miesiącu. Jednak ja chodziłem na te studia tylko 2 miesiące...

Co robić? Proszę o pomoc.

Myśle, że nie uniknie się wpłaty należności, temat był wiele razy poruszany. Bardzo dużo osób za swoją nieuwagę, musiały zapłacić na rzecz uczelni pieniądze mimo tego, że nie uczęstrzali na zajęcia przez pare miesięcy. Uczelnia wiadomo chce zarobić, więc robi taki regulamin, który podejrzewam, że jest obowiązujący w 99% uczelniach a prawo jest prawem :(.

Tak, ale od 10.03 właśnie minęły 2 lata. Co robić?

Zapłacić. Świadczenia okresowe przedawniają się po trzech latach.

po jakich 3 latach ? oczywiście, że po 2 latach

Tom Cruise napisał:
po jakich 3 latach ? oczywiście, że po 2 latach

Masz rację. Art. 752 KC. Czyli po dwóch latach.
Dotyczy to konkretnie świadczeń za naukę. Bo inne okresowe typowo po trzech latach.

W takim razie czesne za miesiące do lutego włącznie już jest przedawnione. Za marzec się przedawni za chwilę (zależy do kiedy był termin płatności).