ta sama wada w trzeciej parze butów

  • Autor wątku Autor wątku kurt_
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
K

kurt_

Użytkownik
Dołączył
02.2009
Odpowiedzi
75
Jakiś czas temu kupiłem buty. W pierwszej parze po 2 m-ch pękła podeszwa. Wymieniono mi je na drugą parę i ponownie na trzecią. Każdej parze występuje to samo zjawisko. Przy trzeciej reklamacji odstąpiłem od umowy kupna i zażądałem zwrotu gotówki. Sklep w ciągu 14 dni nic mi nie przysłał na maila (adresu tradycyjnego nie wzięli) chociaż twierdzą, że wysyłali. Ja mimo to nic nie dostałem. PYTANIE: czy w takiej sytuacji mam prawo odstąpić od umowy i jaka jest podstawa prawna?
 
Pokaż formularz reklamacji

Być może
Przepis prawny:
3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione.
 
to wiem, wiem również, że na sprzedawcy ciąży obowiązek udowodnienia, że w ciągu 14 dni odpowiedział na moje żądanie, ale bardziej mnie interesuje jaka jest podstawa prawna do tego, że po trzeciej wymianie mam prawo odstąpić od umowy.
 
Mirr - jak masz tak pisać to wcale nie pisz.
 
kurt_ napisał:
Mirr - jak masz tak pisać to wcale nie pisz.
Są trzy różne prawnie typy reklamacji. Jak mam się dowiedzieć jaki jest Twój?
 
odstąpiłem od umowy kupna na piśmie i zażądałem zwrotu gotówki. Maila w terminie (14 dni) nie dostałem, kolejne maile przyszły, ale ten "najważniejszy" do mnie nie dotarł.
 
Wróżę z poszlak, że zasadny jest ten przepis
Przepis prawny:
Dz.U. Nr 141, poz. 1176
3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione.

4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.

Czytaj http://forumprawne.org/prawa-konsumenta/57401-poradnik-konsumenta-przeczytaj.html#post258216
 
Ostatnia edycja:
Powrót
Góra