Upadłość biura podróży SKY CLUB - temat zbiorczy

  • Autor wątku Autor wątku Kerimus
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
Ja uważam że moje odczucia są ważne szczególnie że jestem osobą poszkodowaną. Ale dobrze, żeby zadowolić pana będę starała się powstrzymywać swoje odczucia. Lecz mimo wszystko chcę dalej zbierać osoby które są zainteresowane i poszkodowane, tak więc wszyscy poszkodowani moderacja- proszę przeczytać § 10 regulaminu naszego forum
 
Ostatnią edycję dokonał moderator:
Ja na Pani miejscu bym się martwiła o proces o pomówienia, jeśli nie tylko na naszym forum Pani wypisuje takie posty, jak te skasowane.
 
Na stronach Urzędu Marszałkowskiego są już odpowiednie formularze - trzeba je wypełnić, przesłać do Urzędu (z ZPO) oraz załączyć podpisaną umowę - może być kopia, potwierdzenie rezerwacji oraz potwierdzenie zapłaty (nawet jeśli płatność była dokonana na konto agenta sprzedającego wycieczki). Fakt - proces odzyskiwania pieniędzy trochę potrwa (ok. 1.5 roku - tak było przy upadku Orbisu i Selectoursa).

Dla osób, które wpłacały pieniądze do Agentów (biur sprzedających wycieczki różnych touroperatorów m.in. Sky Clubu i Triady) tuż przed ogłoszeniem upadłości jest szansa na szybsze odzyskanie gotówki - istnieje możliwość agenci nie przelali środków do Sky Clubu (zwykle robi się przelewy zbiorcze co jakiś czas; czasem środki nawet przez 7-10 dni są u agenta). Dziś przyszły komunikaty o zwrocie tych wpłat bezpośrednio do klientów. Warto więc zapytać w biurze podróży czy przelew do Sky Clubu poszedł. To samo dotyczy osób, które robiły dopłaty w ostatnich dniach.

Dla płacących kartą - możliwości już opisano.
 
Czy ktoś się orientuje co w sytuacji, gdy pieniądze zostały przelane bezpośrednio na konto sky club jakieś 10 min przed ogłoszeniem przez nich upadłości, a przelew uzyskał status " zrealizowany" w środę rano. Czy są szanse na odzyskanie pieniędzy?
 
Dopóki przelew nie został "zrealizowany" (miał status np. oczekujący) najpewniej można go było anulować. Teraz już się raczej nic nie zrobi.
 
Chyba kwestia pozwu zbiorowego tu nie wchodzi w grę, nie wiem co robić i jak z tego wyjść.

Zastanawiam się o skierowaniu sprawy do prokuratury wobec członków zarządu a zwłaszcza pani xxx o odszkodowanie. Czy jest to możliwe czekam na wieści.

a jak wygląda procedura dochodzenia roszczeń z art. 299 ksh?

pozdrawiam
 
Ostatnią edycję dokonał moderator:
Mam podobną sytuację co TurystkaPl...
Od pośrednika otrzymałam fakturę, że na konto Sky Clubu przelano część wpłaconej przeze mnie kwoty za wycieczkę - 1000 zł
Z tego co czytam w takiej sytuacji pośrednik powinien zwrócić pozostałą kwotę.
Jednak pośrednik nie chce oddać pieniędzy twierdząc,że mają jakieś wewnętrzne rozliczenia. Złożyłam u nich pismo z prośbą o niezwłoczny zwrot pozostałej kwoty, byłam tam kilka razy jednak to nic nie daje.
Proszę o podpowiedź co robić w takiej sytuacji, czy pośrednik może nie zwrócić pieniędzy?
Zwrot z urzędu marszałkowskiego będzie trwać długo i pewnie nie odzyska się wszystkiego. Najlepszym rozwiązaniem wydaje mi się odzyskanie nieprzelanej kwoty od pośrednika a w urzędzie ubieganie się o zwrot 1000 zl (lub chociaż części). Jak odzyskać pieniądze od pośrednika??
Będę wdzięczna za jakieś rady.
 
Jakie wewnętrzne rozliczenia? Agent ma obowiązek zwrócić nieprzelane środki finansowe klientowi - takie info otrzymały biura współpracujące z Sky-Clubem.

Ja bym wezwała pisemnie Agenta do zwrotu pieniędzy, daj jakiś termin np. 7-14 dni.
 
abi28 napisał:
Jakie wewnętrzne rozliczenia? Agent ma obowiązek zwrócić nieprzelane środki finansowe klientowi - takie info otrzymały biura współpracujące z Sky-Clubem.

Ja bym wezwała pisemnie Agenta do zwrotu pieniędzy, daj jakiś termin np. 7-14 dni.

No umowa nie zostala tak naprawde zrealizowana do konca a wyglada to na taka sytuacje ze posrednik przywlaszczyl pieniadze, chociaz nie ma podanej daty nadania tej kwoty wiec moze okazac ze trafila ona jako zabezpieczenie reszty wycieczek. Nie chce straszyc ale jezeli to nie byl przelew za pomoca uslug oparych na systemach "kartowych" to lepiej szybko "przycisnac" agenta aby zwrocil pieniazki.
 
Po ogłoszeniu informacji o upadłości Agenci dostali info (oficjalne pismo), że środki pobrane od klientów a nie przelane do Sky Clubu powinny wrócić do klientów. Co oznacza, że Agent nie może ich zatrzymać jako "zabezpieczenie reszty wycieczek" bo nie ma do tego prawa.
 
Pośrednik podaje jakieś mętne wyjaśnienia, ze wycieczka została opłacona z "innych środków" które mieli, czy z nadpłat. Jednak papierów konkretnych na to mimo próśb nie pokazała, a potwierdzenie wpłaty do sky clubu ode mnie ma na 1000 zł i to mi przekazała.
Czy jest gdzieś dostępne to pismo do Agentów do wglądu? szukałam na stronie Urzędu Marszałkowskiego, nigdzie nie widzę. Może jakby się poszło z jakimiś dokumentami mówiącymi wprost to nie miałaby argumentów. Moje słowa że nie mogą przetrzymywać tych pieniędzy skoro nie mają na to żadnych papierów nie robią wrażenia...
Przydałoby się powołanie na konkretne przepisy prawne (albo to oficjalne pismo do Agentów).
 
Witam,

Jestem jednym z wielu poszkodowanych. i tak sobie czytam o prawie turystycznym.

DYREKTYWA RADY
z dnia 13 czerwca 1990 r.
w sprawie zorganizowanych podróży, wakacji i wycieczek
(90/314/EWG)

Artykuł 7
Na wypadek swojej niewypłacalności organizator i/lub punkt
sprzedaży detalicznej, będący stroną umowy, powinni zapewnić
dostateczne zabezpieczenie umożliwiające zwrot nadpłaconych
pieniędzy oraz powrót konsumenta z podróży.

Dla mnie zwrot tz 100% zwrot.

i czytamy dalej.
Artykuł 8
W celu ochrony konsumenta Państwa Członkowskie mogą
przyjąć lub przywrócić obowiązywanie bardziej surowych przepisów
w zakresie objętym niniejszą dyrektywą.

i tak się nad tym zastanawiam, nie mam wykształcenia prawniczego więc może ktoś pomoże.

Dodatkowo mam jeszcze pytanie SkyClub to spółka z o.o. o kapitale ok 10 mil zł co z tą kwotą w przypadku upadku?

Dzięki za info i pozdrawiam
 
rachu napisał:
o kapitale ok 10 mil zł co z tą kwotą w przypadku upadku?

zależy co po stronie aktywów jest - trzeba spojrzeć na dwie strony bilansu
 
Jestem jedną z poszkodowanych przez organizatora Sky Club. Wycieczkę zamówiłam i kupiłam u pośrednika. Mam zamiar zwrócić się z reklamacją do pośrednika o zwrot kosztów wycieczki a zarazem prowizji, która moim zdaniem im się nie należy gdyż usługa nie została zrealizowana. Może komuś się udała w taki sposób odzyskać kaskę.
 
Aldi1221 napisał:
z reklamacją do pośrednika o zwrot kosztów wycieczki a zarazem prowizji, która moim zdaniem im się nie należy gdyż usługa nie została zrealizowana.

to byłoby uzasadnione, gdyby to był producent, a nie agent
 
Mój pośrednik/agent, u którego wykupywałam wycieczkę, na moją prośbę o przesłanie potwierdzenia przelania pieniędzy do SC zasłania się tajemnicą przedsiębiorstwa. Tak więc, nie mam pewności, że moje pieniądze zostały przelane do SC...Zastanawia mnie jego postawa: jeżeli nie ma już na koncie moich pieniędzy, to dlaczego nie chce tego udowodnić...? Jego stanowisko jest takie, że to ja mam potwierdzenia przelewów i na ich podstawie mogę dochodzić swoich roszczeń ( z ubezpieczenia). To, to ja wiem...Ale zaczęłam wątpić w jego uczciwość... Czy jest jakiś sposób na uzyskanie tego potwierdzenia?
 
ollie napisał:
Czy jest jakiś sposób na uzyskanie tego potwierdzenia?

1. pismo z żądaniem zwrotu pieniedzy, które w tej sytuacji zostały wyłudzone
2. zgłosić wyłudzenie na policji
3. dalsze kroki to w przypadku braku spełnienia żądania - wniosek do sądu cywilnego
 
Ostatnia edycja:
Dziękuję za poradę. Faktycznie, skoro nie chcą mi potwierdzić, że moje pieniądze zostały przelane do SC, to mogę domniemywać, iż nadal są u nich i wystosuję pismo, o którym jest mowa w pkt. 1.
 
ja równiez nie otrzymałam od pośrednika/agenta przelewów na konto SC. W ostateczności otrzymalam oświadczenie że moje pieniądze zostały przelane na konto SC bez wskazania kwoty przelewu. Myśle że w kwocie tej jest ukryta prowizja, której nie chcą mi ujawnić. Troszkę ich rozumiem ale dlaczego mają ja mieć jak usluga nie została zrealizowana. Gdzie jest tzw. etyka. Dobro klienta się nie liczy! Ja tak napisze pismo do pośrednika gdyż nie mam już nic do stracenia. Powołam się na art. 493 § 1 Kodeksu cywilnego bo nic innego nie znalazłam. Z tego co wiem pośrednicy/agenci za nic nie odpowadają i potem tak to wygląda. Może macie inny art. wart uwagi?
 
No ja z kolei otrzymałam informacje, że prowizje za niezeralizowane rez. mają zostać przekazane do syndyka - my jako klienci mamy się starać o zwrot całej wpłaconej kwoty z gwarancji ubezpieczeniowej, bez podziału na prowizje agenta i wpłatę do touroperatora.

Ja z tych szczęśliwców, których agent nie przekazał środków do Sky Clubu, więc wpłata już do mnie wróciła.
 
Powrót
Góra