wypowiedzenie umowy przez nauczyciela

• Autor wątku Autor wątku kowmac
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
K

kowmac

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
9
Witam!
Chciałbym wypowiedzieć umowę o pracę w szkole. Jestem nauczycielem zatrudnionym w obecnej szkole od 2 lat w wymiarze 3/4 etatu. Trafia mi się nowa lepsza praca i nie wiem jaki mnie obowiązuje okres wypowiedzenia. Chyba zgodnie z Kartą Nauczyciela mogę złożyć wypowiedzenie z 3 miesięcznym wyprzedzeniem z końcem roku szkolnego. Dziękuję z góry za pomoc w rozwiązaniu tego dylematu.

Nie wiem dobrze czego szukasz lecz masz to w umowie. Sprawdź umowę i już. Umowę rozwiązać możesz zawsze za porozumieniem stron i to bez okresu wypowiedzenia jeśli przystaną na to obie strony.

Nie mam w umowie nic o okresie wypowiedzenia. W przypadku nauczycieli obowiązuje Karta Nauczyciela, a w niej w mojej ocenie jest trochę trochę niejasności. W przypadku normalnej umowy o pracę na czas nieokreślony obowiązują terminy: 2tyg lub 1miesiąc lub 3miesiące. W moim wypadku nie mam pojęcia jak to jest.

Dzień dobry.
Jestem nauczycielem kontraktowym zatrudnionym w pewnej szkole na 0,5 etatu.
Umowę mam do końca sierpnia 2017r.
Dostałam propozycję pracy w innej szkole na pełen etat i nijak nie mogę pogodzić pracy w obydwu szkołach.
Muszę więc zrezygnować z pracy w pierwszej szkole.
Jak najlepiej to zrobić?
Czy nas nauczycieli też obowiązuje 3 miesięczny okres wypowiedzenia umowy?

W umowie znalazłam zapis: Niniejsza umowa może być rozwiązana za dwutygodniowym (art. 33-KP) wypowiedzeniem przed upływem terminu na który została zawarta."
Czy to znaczy, że jak chcę pracować do końca listopada, to 2 tygodnie przed końcem miesiąca muszę to zgłosić w sekretariacie?

Skoro umowa zawarta na czas określony to obowiązują zapisy kodeksu pracy (poprzez art. 91c karty nauczyciela).
Okres wypowiedzenia zależy od stażu pracy u danego pracodawcy i wynosi:
2 tygodnie, jeżeli pracownik był zatrudniony krócej niż 6 miesięcy;