Oszustwo przez internet - pobieraczek.pl

  • Autor wątku Autor wątku siostrzyczki206
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
Status
Ten wątek został zamknięty.
S

siostrzyczki206

Nowy użytkownik
Dołączył
09.2009
Odpowiedzi
2
witam mam mam pewien problem nie wiem co w tej sytuacji zrobić na co się powołać na jaki paragraf i co napisać w meilu zwrotnym mój problem polega na tym ze zalogowałem się na pewniej strinie pobieraczek.pl nic tam nie pobierałem i nic nie wykupowałem tylko sie zarejestrowałem po 1 miesacu dostałem szokujaca wiadomosc tresci
Szanowna Pani xxxxxxx
Ze względu na nie wywiązanie się przez Panią do dzisiaj z zawartej z nami umowy z dnia 27.08.2009 będziemy zmuszeni wystąpić przeciwko Pani na drogę sądową w celu wyegzekwowania przysługujących nam wymagalnych należności. Na podstawie ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144 poz. 1204) doszło do zawarcia wiążącej obie strony umowy.

Pozew przeciwko Pani zostanie skierowany do właściwego miejscowo sądu przez współpracującą z nami kancelarię prawną na podany przez Panią podczas zawierania umowy adres:
Xxxxxx xxxxxxx
xx-xxx xxxxxxxx
xxxxxx xx
Przypominamy, że podawanie fałszywych danych osobowych mających na celu wprowadzenie w błąd drugiej Strony umowy stanowi przestępstwo oszustwa zagrożone karą pozbawienia wolności od 6 miesięcy do 8 lat. Jeżeli podczas rejestracji podali nam Państwo fałszywe dane osobowe (otrzymamy wtedy zwrot listu z pozwem) o popełnionym przestępstwie niezwłocznie zawiadomimy właściwe organy ścigania. Do identyfikacji posłuży nam adres IP, z którego nastąpiło zawarcie umowy oraz jej dokładny czas i data. Polscy usługodawcy internetowi mają obowiązek zapisywania, który z klientów o danej porze korzystał z danego adresu IP, właśnie na wypadek ewentualnych przestępstw lub wyłudzeń dokonanych przez klientów.

Pani adres IP użyty podczas zawierania z nami umowy z dnia 27.08.2009 to 83.30.78.62. W związku z powyższym zastrzegamy sobie prawo do wykorzystania zgromadzonych o Pani danych w celu wyegzekwowania należności wynikającej z zawartej umowy oraz ewentualnego przekazania ich właściwym organom ścigania w przypadku podania fałszywych danych.

Niniejszym pragniemy poinformować, że wyznaczamy Pani ostateczny termin na dobrowolną spłatę zaległości. Jeżeli usługa Pobieraczek5 nie zostanie opłacona w przeciągu 3 dni od dnia otrzymania tej wiadomości, wówczas zainicjujemy czynności prawne opisane wyżej, co wiązać się będzie dla Pani z dodatkowymi kosztami (sądowymi i windykacyjnymi) oraz w wypadku podania fałszywych danych zawiadomieniem właściwych organów ścigania i poniesieniem związanych z tym konsekwencji.

Zaległą kwotę w wysokości 94,80 PLN należy zapłacić w ciągu 3 dni od dnia otrzymania niniejszej wiadomości. Istnieją dwa sposoby opłacenia należności:

1. Poprzez usługę Dotpay dostępną pod następującym adresem: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Prosimy postępować zgodnie z instrukcją wyświetlaną na ekranie oraz podanie adresu email użytego przy rejestracji w serwisie Pobieraczek.pl.
2. Poprzez przelew bankowy na następujące dane:
Nazwa odbiorcy: Eller Service S.C.
Numer rachunku: 36 1600 1303 0004 1002 2832 0150
Tytuł przelewu: Pobieraczek5 - xxxxxxxxxx@poczta.onet.pl
Gotowy blankiet wpłaty możecie Państwo wygenerować pod adresem Pobieraczek.pl - Twój dostęp do Usenetu

W razie pytań prosimy o kontakt z biurem obsługi klienta pod adresem bok@pobieraczek.pl
Z poważaniem,
Zespół Pobieraczek.pl
Tak wyglada tresc tego meila i chciałbym odpowiedziec meilem i jakos nastraszys firme żeby mnie nie nekali bo nic nie zamawiałem tylko się zarejestrowałem proszę o jakas pomoc na co się powołac i jak to sformułowac :( :mad:
 
Prawdopodobnie ktoś posłużył się Pana kontem i zawarł umowę. Ja bym to zasugerowała w e-mailu, a także poinformowała, że nie korzystał Pan z tego abonamentu, nie ściągał plików itp. co można udowodnić z pewnością przy pomocy dobrego informatyka.
 
A ja bym to olał i poczekał aż przyjdzie odpis pozwu albo nakaz zapłaty z sądu i wtedy bym tym się przejął.
Ten temat był już na tym forum, poza tym w sieci też jest tego sporo
 
RE: Wyłudzenie pieniedzy przez internet???

Przede wszystkim zasadniczym pytaniem jest, czy podawał Pan na tej stronie jakiekolwiek swoje dane osobowe?
Następnie, czy wybierał Pan jakąkolwiek usługę, cokolwiek akceptował (jakiś regulamin, licencję) na tej stronie, domyślam się, że takowy posiada - jeżeli tak - to proszę go uważnie przeczytać.

Jeżeli rzeczywiście jest tak jak Pan napisał, to ktoś próbuje od Pana wyłudzić pieniądze, ale proszę się upewnić, że na pewno Pan niechcący nawet nic nie zakupił.

Whois.net - Domain Names

Pod tym adresem znajduje się strona, na której można sprawdzić wszelkie dane o właścicielach strony. Jeżeli są poprawne (często rejestrujący nie podają poprawnych danych celem uniknięcia ewentualnej odpowiedzialności) radzę skontaktować się z właścicielem i wyjaśnić sprawę.

Jeżeli dane są nieprawdziwe, zawsze może Pan zgłosić sprawę na policję, oni będą musieli jakoś znaleźć administratora strony - poprzez hosting, albo numery kont bankowych, skoro jest podane w tym mailu. Jeżeli są prawdziwe i okaże się, że usiłowano od Pana wyłudzić pieniądze - również może Pan udać się na policję i zgłosić popełnienie przestępstwa.

Ogólnie rzecz biorąc, mail bez podpisu elektronicznego nie stanowi żadnego dokumentu, jeżeli sprawa byłaby poważna na pewno wysłano by oficjalne pismo pocztą.

Pozdrawiam
 
A ja bym jednak starała się "pokojowo" wyjaśnić tę sytuację z firmą, zobaczyła jak zareagują. Dodatkowo sprawdziła czy firma działa legalnie. Podejrzane jest, że taką informację przesyłają e-mailem, a mają adres do korespondencji. Powołują się na 3 dniowy termin do zapłaty na podstawie odbioru wiadomości e-mail. Poza tym w sprawach karnych właściwym miejscowo jest przeważnie Sąd pokrzywdzonego a nie oskarżonego.
 
Witam
Dostałam identyczne maile dokładnie z tego samego serwisu.
I na nie nie odpowiedziałam.
Mineły już dwa miesiace i nic się dalej nie dzieje.
Myślę ,że to naciągactwo.
 
Nie reagować na żadne formy komunikacji poza listami za potwierdzeniem odbioru.

Jeżeli z kimś rozmawiać, to polecam UOKiK i Rzecznika Konsumenta, a nie tą firmę.

Polecam także przeszukać forum - było już sporo na temat tej firmy.
 
Witam
Jeśli macie problem z portalem Pobieraczek.pl proszę napisać do mnie a tą sprawę doprowadzimy do końca bez żadnych strach finansowych Kontakt GG: 12599921
 
Przytaczam tu notatkę prasową Rzecznika Praw Konsumenta, powinno to wszystkich uspokoić, wszystko wyjaśnić.

URZĄD OCHRONY KONKURENCJI I KONSUMENTÓW
Departament Współpracy z Zagranicą i Komunikacji Społecznej


KOSZTOWNE POBIERANIE
Pobieranie gier, filmów, programów „prawie za darmo” – w rzeczywistości może nas słono kosztować. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów radzi, aby przed skorzystaniem z usług portali internetowych dokładnie zapoznać się z regulaminem
[Warszawa, 28 lipca 2009 r.] Blisko 16 milionów polskich internautów, z których każdy spędza w sieci 44 godziny miesięcznie, generuje 3 tysiące odsłon różnych stron (Gemius, 2009). Spędzając tyle czasu w internecie, często korzystamy z usług wielu portali oferujących pobieranie plików z muzyką czy programów komputerowych. Niektóre z nich są darmowe, za inne musimy zapłacić. UOKiK przypomina, że w każdym przypadku powinniśmy upewnić się, czy usługa rzeczywiście nic nie kosztuje i dokładnie zapoznać się z umową bądź regulaminem.
Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów napływają skargi konsumentów na portal pobieraczek.pl, który zachęcał do pobierania plików za darmo. Aby to zrobić, użytkownik musiał zarejestrować się, akceptując regulamin usługi. Wielu konsumentów nie zdawało sobie jednak sprawy z tego, że w tym momencie automatycznie zawierali umowę zobowiązującą do zapłacenia określonej kwoty. Prezes Urzędu wszczęła w tej sprawie postępowanie wyjaśniające, w trakcie którego sprawdzi, czy konsumenci, którzy chcieli skorzystać z takich usług byli wprowadzani w błąd treścią komunikatów reklamowych oraz czy przedsiębiorca stosuje klauzule niedozwolone. Zgodnie z prawem, zamieszczane przez przedsiębiorców informacje o produkcie lub usłudze muszą być prawdziwe. Dodatkowo konsument powinien mieć zawsze jasną i rzetelną informację o cenie danej usługi. UOKiK przypomina o podstawowych zasadach dotyczących nie tylko zakupów w sieci.
Przed zawarciem umowy na odległość konsument powinien zostać poinformowany m.in. o:
• imieniu i nazwisku przedsiębiorcy;
• cenie i zasadach jej zapłaty;
• koszcie, terminie i sposobach dostawy;
• prawie odstąpienia od umowy w terminie 10 dni;
• miejscu i sposobie składania reklamacji;
• prawie wypowiedzenia umowy.
Po zawarciu umowy wszystkie te dane przedsiębiorca powinien potwierdzić na piśmie. Urząd podkreśla, że jednym z podstawowych praw konsumentów korzystających z usług portali oferujących pobieranie plików czy kupujących w Internecie, jest prawo do odstąpienia od umowy w ciągu 10 dni. Warto pamiętać, że jeżeli nie otrzymamy od przedsiębiorcy pisemnego potwierdzenia wszystkich wymaganych przepisami danych, termin ten wydłuża się do trzech miesięcy. Odstępujemy od umowy, składając odpowiednie oświadczenie na piśmie, podając swoje dane - nie musimy przy tym wskazywać powodu. Pamiętajmy, że przedsiębiorca nie ma prawa pobierać od nas opłat za odstąpienie od umowy.
Urząd przypomina, że przedsiębiorca oferujący darmowe produkty lub usługi, za które w rzeczywistości konsument musi zapłacić, wprowadza w błąd, a jego działanie jest nieuczciwą praktyką rynkową. Konsument, który został w ten sposób poszkodowany może dochodzić roszczeń na drodze sądowej. W takim przypadku to przedsiębiorca musi udowodnić, że udzielił jasnej i rzetelnej informacji. Ponadto, zgodnie z prawem, każdy konsument będzie mógł zażądać od przedsiębiorcy: zaniechania praktyki, usunięcia jej skutków oraz naprawienia wyrządzonej szkody – w szczególności żądania unieważnienia umowy.
W przypadku każdej spornej sytuacji z przedsiębiorcą lub wątpliwości związanych z zawarciem umowy konsumenci mogą liczyć na pomoc miejskich i powiatowych rzeczników konsumentów. Bezpłatne porady udzielane są również pod numerem infolinii 0 800 800 008.
Dodatkowe informacje:
Małgorzata Cieloch, Rzecznik prasowy UOKiK
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. (22) 827 28 92, 55 60 106, 55 60 430
Fax (22) 826 11 86
E-mail malgorzata.cieloch@uokik.gov.pl
 
witam mam identyczny problem,też zostałem oszukany,wysłałem e-mail z odwolaniem ale to nic nie dało mają mój adres i przysyłaja nakazy płatnicze:mad::mad::mad:
 
Witam
Mam 2 cytaty.
Nim wpłacę pieniądze chciałbym,
żeby wasza szanowna kancelaria się do nich ustosunkowała i wyjaśniła te niejasności

1. Cytat z waszej strony:
"Anonimowość
Państwa prywatną sprawą jest to jak spędzacie swój wolny czas. Dlatego
nasza technologia zapewnia, aby zarówno adres IP jak i pobrane przez
Państwa pliki nie były nigdzie rejestrowane. Gwarantujemy anonimowość,
która się Państwu należy."

2. "Adresy IP, z którego nastąpiło złożenie zamówienia oraz prowadzona
była korespondencja zostały zapisane razem z dokładnym czasem tych
czynności."

W związku z tymi cytatami które świadczą o nieprzestrzeganiu przez Was warunków rejestracji = umowy jestem zmuszony odstąpić od umowy, argumentuję to właśnie tymi czynami, co więcej jeżeli tego typu wiadomości się powtórzą zmuszony będę zawiadomić prokuraturę o popełnieniu przestępstwa, mianowicie wyłudzenia pieniędzy w kwocie 94.80 PLN.

Dodam też że, reklama "10 dni za darmo" to informacja nie prawdziwa, sugeruję się wypowiedziami internautów
Co więcej nie zapłacę za nic czego nie używałem mianowicie nie pobrałem za waszym pośrednictwem nawet kilobajta pliku.

Reasumując odstępuję od umowy, co prawda po czasie ale ze względu na złamanie warunków umowy, nie zamierzam uiścić zapłaty

Z poważaniem
Bartłomiej P.


PS

Rejestracja adresów IP jest nie zgodna z prawem i tylko Policja ma takie prawa, uwzględnię to w swoim prawdopodobnym wniosku do prokuratury.

Ich "adwokatów" zatka jeżeli im coś takiego wyślecie :)
 
Zdecydowanie odradzam prowadzenie tego typu korespondencji!
dawciofaust napisał:
W związku z tymi cytatami które świadczą o nieprzestrzeganiu przez Was warunków rejestracji = umowy jestem zmuszony odstąpić od umowy, argumentuję to właśnie tymi czynami, co więcej jeżeli tego typu wiadomości się powtórzą zmuszony będę zawiadomić prokuraturę o popełnieniu przestępstwa, mianowicie wyłudzenia pieniędzy w kwocie 94.80 PLN.
Nie widzę tutaj znamion wzmiankowanego przestępstwa.
Za to prawnik drugiej strony może się doszukać znamion groźby karalnej i też zawiadomić prokuraturę!

dawciofaust napisał:
Dodam też że, reklama "10 dni za darmo" to informacja nie prawdziwa, sugeruję się wypowiedziami internautów
Jeżeli już chcesz podnosić ten argument, to podpieraj się decyzją UOKiK, a nie "{wypowiedziami internautów", bo to brzmi cokolwiek niepoważnie.

dawciofaust napisał:
Co więcej nie zapłacę za nic czego nie używałem mianowicie nie pobrałem za waszym pośrednictwem nawet kilobajta pliku.
Wykupienie usługi najczęściej nie zobowiązuje Cię do korzystanie z niej.
Możesz wykupić najdroższy abonament telefoniczny i w ogóle nie korzystać z telefonu - operator najprawdopodobniej się nie obrazi. Zapłaty jednak zażąda.
Więc ten argument jest cokolwiek nietrafiony.

dawciofaust napisał:
Rejestracja adresów IP jest nie zgodna z prawem i tylko Policja ma takie prawa,
Jakaś podstawa prawna?
Jeśli tak, to w swoim wniosku uwzględnij także to forum, bo mam poważne podejrzenia, że tutaj również są rejestrowane adresy IP użytkowników.
 
Czyli kawa na ławę,płacić czy nie płacić????
:help::help::help::help:
 
a co i napisales i na jaki adres ze dali sobie spokoj, mnie tez nekaja tymi wiadomosciami.....
 
Nawet jeśli mają JAKIEŚ dane i adres IP to na "umowie" NIE mają ani mojego podpisu ani dowodu na to, że to ja siedziałem przed komputerem i wpisywałem te dane. Skoro nie są w stanie mi tego udowodnić, to sądzę, że nie wyciągną ode mnie pieniędzy. Co więcej ich praktyka to nic innego jak zastraszanie i nękanie zamiast kulturalnego "przypomnienia".

Ponadto można w ramach odpowiedzi na ich żądanie zebrać dowody na to, jak mało klarownie zaznaczyli, że "została zawarta wiążąca umowa" oraz powiadomić, że BEZPŁATNY 10-DNIOWY OKRES PRÓBNY nie może być powiązany z umową, która niesie ze sobą koszty. Taka praktyka to działanie na szkodę konsumenta.

A po trzecie znam osobę, która raz im zapłaciła a potem ich ignorowała - jak do tej pory nie dostała żadnego pozwu ani nic.
 
Chcą zastraszyć i wyłudzić pieniądze, moja 8 letnia kuzynka chciała The Sims 2 pobrać przez pobieraczka i podała prawdziwe dane :!: Simsów nie pobrała bo powiedziała mi że to nie możliwe, posiedziałem 2 godz i mi też się nie udało to tak jakbym założył fundusz emerytalny a potwierdzenie wpłaty pisał na papierze toaletowym, pieniądze to byłyby dla odmiany papierki po cukierkach :!: oczywiście nikt z jej rodziców nawet nie pomyślał o zapłacie, żądać pieniądze od dziecka ? takie dzieci nawet nie mogą podpisywać żadnych umów.
 
dawciofaust napisał:
moja 8 letnia kuzynka chciała The Sims 2 pobrać przez pobieraczka (...) posiedziałem 2 godz i mi też się nie udało
Dobrze, że się nie udało pobrać ;) Przypomina mi się taka z jednej strony śmieszna a z drugiej tragiczna sytuacja kiedy to matka przyjechała odwiedzić małoletnią córkę w szpitalu i gdzieś "zniknęły" na dłuższy czas - okazało się, że razem palą w toalecie papierosy :confused:
 
Status
Ten wątek został zamknięty.
Powrót
Góra