Rezygnacja z zamówionego samochodu

  • Autor wątku Autor wątku aga2102
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
A

aga2102

Nowy użytkownik
Dołączył
01.2013
Odpowiedzi
8
Witam,

Chciałabym uzyskac Wasza opinie w następującej sprawie. W lutym br. zamówiliśmy nowy samochód Volkswagen w salonie. Na zamówieniu (nie wiem czy to umowa, w nagłówku pisze zamówienie, podpisane jest przez obie strony) nie wpisano daty kiedy auto ma być do odbioru.Pozostało puste miejsce. Pani zapewniała ze da znać mailowo ile potrwa produkcja. Miało to być 2 miesiące. Po kilku dniach i naszym zapytaniu mailowym otrzymaliśmy informację mailem że produkcja potrwa 12 tygodni. Auta nie ma do dziś. Zero informacji od dealera. Twierdzą że nic nie wiedzą o aucie na razie bo pandemia. Pan w salonie twierdzi że nie możemy zrezygnowac z zamówienia. Czy ma rację? Została wpłacona zaliczka 2000 zl. W zamówieniu nie ma nic na temat rezygnacji ani jej skutków. Doradźcie co w tej sytuacji zrobić. Nie można czekać w nieskończoność a najgorsze ze nie ma żadnych konkretnych informacji.
 
Wklej treść zamówienia jezeli to jedyny dokument który podpisywaliscie.
Bez danych osobowych.
 
Nijak nie mogę wstawić zdjęcia. Wciąż jest za duże. Przepisuje więc treść. Oprócz danych obu stron i opisu samochodu w zamóieniu zawarte są takie informacje.

Warunki sprzedaży:
1. Samochód będzie gotowy do odbioru najpóźniej w dniu …………………
2. Dane dotyczące zużycia paliwa i emisji CO2 prezentowane są w załączonej doniniejszego zamówienia informacji handlowej.
3. Powstanie skutków prawnych niniejszego zamówienia jest uzależnione od uznania rachunku bankowego Sprzedającego o numerze (podany nr konta) nie później niż w dniu 03.03.2020 r. kwotą w wysokości 2000 zł wpłaconą tytułem zaliczki na poczet niniejszego zamówienia (umowa pod warunkiem zawieszającym). Skutki te powstają z chwilą uznania rachunku bankowego Sprzedającego zgodnie ze zdaniem poprzednim. Zaliczka ta nie stanowi zadatku.
4. Sprzedający poinformuje kupującego o terminie gotowości samochodu odbioru wysyłając zawiadomienie mailem na adres e-mail podany w nagłówku zamówienia lub listem poleconym.
5. W wypadku wzrostu stawki podatku VAT lub podatku akcyzowego od samochodu po dniu złożenia zamówienia Sprzedający może podwyższyć określoną w zamówieniu cenę brutto nie więcej niż o kwotę o jaką faktycznie wzrosła. W wypadku podwyższenia ceny Kupujący może odstąpić od umowy w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o podwyższeniu.
6. Wydanie samochodu nastąpi po uiszczeniu przez Kupującego całęj ceny brutto.
7. Kupujący zobowiązuje się zapłacić całą cenę brutto pomniejszona o uiszczona zaliczke w terminie 7 dni od wskazanego przez Sprzedającego terminu odbioru samochodu oraz do odebrania go w terminie 14 dni od wskazanego przez Sprzedającego terminu gotowości.
8. Odbiór pojazdu nastąpi w salonie Sprzedającego.
9.Wszelkie zmiany lub uzupełnienia niniejszego zamównienia wymagają pod rygorem niewaznosci formy pisemnej.
10. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym zamówieniu mają zastosowanie odpowiednie przepisy prawa polskiego w tym dotyczące odpowiedzialności spredawcy za wady rzeczy zawarte w kodeksie cywilnym. Gwarancja na samochód uregulowana jest w karcie gwarancyjnej.
11. Zamówienie sporządzone w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach po jednym dla każdej ze stron.
 
Nie widze żadnych przeciwskazań by poinformować na piśmie sprzedawcę, że się rezygnuje z odbioru samochodu i wskazać numer konta do zwrotu zaliczki.
 
Chciałabym jeszcze dopytać o jedną rzecz. Czy w rezygnacji z zamówienia na piśmie muszą znaleźć się jakieś istotne informacje? Np. podanie przyczyny. Czy wystarczy po prostu napisać, że odstępuje od umowy (jakiś paragraf potrzebny do uzasadnienia?)
 
Powrót
Góra