Uszkodzenie mienia prywatnego-uniknięcie kary

• Autor wątku Autor wątku DeMax
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
D

DeMax

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
26
Witam.
Otóż mój problem jest następujący: pod wpływem alkoholu (niestety) uszkodziłem samochód (oberwałem lusterko - nie wiem dlaczego, bardzo żałuję). Na komendzie powiedziano mi, iż najlepiej będzie jeśli poddam dobrowolnie się karze. Tak też zrobiłem. Propozycja to 1 rok w zawieszeniu na 3 lata, nadzór kuratora (mam 20 lat, jestem studentem dziennym). Dowiedziałem się jednak od pani prokurator, iż jeżeli oskarżyciel wycofa wniosek, to sprawa zostanie umorzona. Czyli nie będę miał tych zawiasów. Bardzo mi zależy na takim załatwieniu sprawy. Chciałbym się dogadać z oskarżycielem (pokryje wszystkie szkody). Jednak pani powiedziała mi, żeby otrzymać dane czy kontakt do oskarżyciela, muszę złożyć wniosek o tym, iż chce naprawić sam szkody jakie dokonałem. Jak ma wyglądać takie pismo oraz jeśli udałoby mi się, aby oskarżyciel wycofał wniosek (bodajże o znalezienie sprawcy), to czy będę miał jakieś inne konsekwencje mojego nieodpowiedzialnego czynu? Bardzo proszę o pomoc.

Proszę przejrzeć forum-było już wiele wątków na temat podobnych sytuacji.

A czym mam prawo wiedzieć, kto mnie oskarżył i czy mam prawo najpierw spróbować się dogadać z taką osobą? Bo policja jakoś nie chce mi umożliwić kontaktu... aa... i chyba mam prawo wglądu do wszystkich moich akt, oskarżeń, itp. ? Bo powiedziano mi, że nie mam...

Na etapie postępowania przygotowawczego (dochodzenia albo sledztwa) nie masz prawa wglądu w akta. Masz prawo się z nimi zapoznać w końcowym etapie tego postępowania - przed jego zamknięciem i powinieneś zostac o tym prawie pouczony oraz oświadczyć czy żądasz końcowego zaznajomienia z aktami czy nie.

[cytat="kadi"]Na etapie postępowania przygotowawczego (dochodzenia albo sledztwa) nie masz prawa wglądu w akta. [/cytat]

Pozwolę się nie zgodzić z tym zdaniem.
Kodeks postępowania karnego mówi: