T
takatamtaramtam
Nowy użytkownik
- Odpowiedzi
- 21
Dzwoniłam dzisiaj do sądu i poinformowano mnie, że w moim przypadku, kiedy korespondencja była dostarczana na nieaktualny adres i dopiero po otrzymaniu pisma przewodniego do dłużnika wraz z załącznikami od komornika dowiedziałam się o całej sprawie, prawidłowym postępowaniem jest wysłanie do sądu, który wydał nakaz zapłaty w postępowaniu upominawczym, zażalenia na postanowienie sądu o nadaniu klauzuli wykonalności nakazowi zapłaty lub w przypadku, gdy postanowienie o nadaniu klauzuli wykonalności zostało wydane przez referendarza sądowego - skargi na orzeczenie referendarza.
Mam bardzo istotne dla mnie pytanie, bo nie ukrywam, że jestem tu całkiem zielona
: Jeśli w kopii postanowienia, które otrzymałam jest napisane, że przewodniczącym była "ref. sąd. Justyna xxx", to jak rozumiem muszę sporządzić skargę na orzeczenie referendarza i wysłać je na adres sądu, który to postanowienie wydał?
Poinformowano mnie też, że na złożenie zażalenia mam 7 dni od momentu, w którym dowiedziałam się o całej sprawie, czyli od dnia, w którym otrzymałam list od komornika, przy czym liczy się data nadania listu poleconego. Później jeśli sąd uwzględni zażalenie/skargę powinien uchylić postanowienie o nadaniu klauzuli wykonalności i ponownie otrzymam pozew na właściwy adres, co spowoduje, że sprawa się "zresetuje" i będę wtedy miała 14 dni na wnoszenie ew. sprzeciwów, itd.
O mojej sprawie pisałam tu: http://forumprawne.org/windykacja/555393-zajecie-kont-pensji-wierzytelnosci.html
Mam bardzo istotne dla mnie pytanie, bo nie ukrywam, że jestem tu całkiem zielona