Q
qualite
Nowy użytkownik
- Dołączył
- 06.2012
- Odpowiedzi
- 23
Chcielibyśmy uzyskać informacje co powinniśmy zrobić w danej sytuacji. Jesteśmy firmą sprzedającą części używane pochodzące z rozbiórki samochodów. Poprzez serwis allegro Pan zakupił od nas felgi aluminiowe. Zapłacił 400zł (felgi, wysyłka gratis; my za wysyłkę musieliśmy zapłacić). Po kilku dniach zadzwonił, że felgi nie pasują, że mają inny rozstaw i że chce je oddać. Wg nas rozstaw jest taki jaki był podany w aukcji, ale wiadomo każdy ma prawo się pomylić. Ale dopóki Pan jest w posiadaniu felg nie możemy tego zweryfikować. Ok, Pan ma prawo do zwrotu. Tego nie kwestionujemy.
Poinformowaliśmy Pana, że ma na to 14 dni i że na naszej stronie na allegro znajdzie formularz zwrotu, musi go wypełnić, wysłać do nas i odesłać do nas felgi. Na co Pan stwierdził, że mamy mu oddać również pieniądze za wysyłkę felg od niego do nas. Czy ma prawo wystosować takie żądanie i czy musimy mu te pieniądze zwrócić? Pan założył spór na allegro i tam właśnie wystosował takie żądanie. Dopiero wchodzimy na rynek sprzedaży internetowej i nie chcemy problemów, ale z drugiej strony dlaczego mamy dopłacać do tego?
Proszę o wskazówki jak możemy tą sytuację rozwiązać. Jak to teraz wygląda wg prawa? Musimy mu w takiej sytuacji oddać pieniądze za przesyłkę zwrotną do nas? Czy tylko za koszt towaru i wysyłki do niego? I kiedy ma to nastąpić? Po tym jak felgi wrócą do nas i możemy zbadać sprawę czy faktycznie nastąpił jakiś błąd z naszej strony?
W naszym regulaminie jest napisane, że musi odesłać na własny koszt, w terminie 14 dni, wraz z dowodem zakupu i wypełnionym formularzem (bądź formularz może przesłać wypełniony na nasz adres mailowy).
Prosimy o wskazówki. Mile widziane również adnotacje do przepisów, które mają tutaj zastosowanie.
Poinformowaliśmy Pana, że ma na to 14 dni i że na naszej stronie na allegro znajdzie formularz zwrotu, musi go wypełnić, wysłać do nas i odesłać do nas felgi. Na co Pan stwierdził, że mamy mu oddać również pieniądze za wysyłkę felg od niego do nas. Czy ma prawo wystosować takie żądanie i czy musimy mu te pieniądze zwrócić? Pan założył spór na allegro i tam właśnie wystosował takie żądanie. Dopiero wchodzimy na rynek sprzedaży internetowej i nie chcemy problemów, ale z drugiej strony dlaczego mamy dopłacać do tego?
Proszę o wskazówki jak możemy tą sytuację rozwiązać. Jak to teraz wygląda wg prawa? Musimy mu w takiej sytuacji oddać pieniądze za przesyłkę zwrotną do nas? Czy tylko za koszt towaru i wysyłki do niego? I kiedy ma to nastąpić? Po tym jak felgi wrócą do nas i możemy zbadać sprawę czy faktycznie nastąpił jakiś błąd z naszej strony?
W naszym regulaminie jest napisane, że musi odesłać na własny koszt, w terminie 14 dni, wraz z dowodem zakupu i wypełnionym formularzem (bądź formularz może przesłać wypełniony na nasz adres mailowy).
Prosimy o wskazówki. Mile widziane również adnotacje do przepisów, które mają tutaj zastosowanie.